20:30 1403/02/17
با حضور معاون استاندار آذربایجان شرقی:

میز خدمت مسئولان شهرستان مرند در روستای یالقوزآغاج برپا شد

صافی نیوز – مرند – میز خدمت مسئولان مرند با حضور معاون استاندار و امام جمعه و اعضای شورای اداری شهرستان، همزمان با هفته دولت در روستای یالقوزآغاج برپا شد.

به گزارش صافی نیوز، چهارمین روز از هفته دولت در شهرستان مرند با افتتاح یک طرح درمانی در روستای انامق آغاز و در ادامه با تشکیل میز خدمت در مسجد روستای یالقوزآغاج ادامه پیدا کرد.

در راستای دیدار چهره به چهره و بررسی مسائل و مشکلات روستا و اهالی، میز خدمت با حضور روسای ادارات به ریاست فرماندار شهرستان ویژه مرند و با حضور حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده امام جمعه مرند در روستای یالقوزآغاج برگزار شد.

در این دیدار معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مرند ضمن دیدار چهره به چهره با مردم، مسائل و مشکلات را بررسی و به دستگاه های ذیربط ارجاع داد.

همچنین پس از پایان میز خدمت، طرح زیرسازی و آسفالت ریزی اجرا شده به طول ۱۸ هزار مترمربع توسط دهیاری و شورای اسلامی یالقوزآغاج در این روستا به دست معاون استاندار و امام جمعه مرند به بهره برداری رسید.

افتتاح طرح آبیاری قطره ای در روستای دولت آباد

همچنین افتتاح طرح آبیاری قطره‌ای در سطح بیش از ۷ هکتار از باغ بادام در روستای دولت آباد شهرستان مرند از دیگر برنامه های هفته دولت بود که با حضور فرماندار شهرستان ویژه مرند، مدیر جهاد کشاورزی و اعضای شورای اداری شهرستان، شورا و دهیارهای بخش مرکزی و کشاورزان و باغداران منطقه برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند در این مراسم ابراز داشت: بزرگ ترین مرغداری شمالغرب کشور در سفر ریاست جمهوری اسلامی ایران به استان آذربایجان شرقی و به دست وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان مرند به همراه ۱۲۵طرح کشاورزی استان در جاده روستای انامق افتتاح شد.

منوچهر رحمانی افزود: این مرغداری با اعتبار ۳۶ میلیارد تومان، کشتارگاه صنعتی دام و طیور پنبه دوست با اعتبار ۴۵میلیارد تومان، آبیاری تحت فشار باغ دولت آباد در سطح ۷.۱ هکتار با اعتبار ۳۰۱ میلیون تومان، کانال آبیاری حومه شهر زنوز و روستای زال با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان نزدیک به ۱۱۰میلیارد تومان افتتاح شد.

وی خاطرنشان کرد: در هفته جهاد کشاورزی امسال نیز لایروبی  ۳ رشته قنات و۵۳ مورد آبیاری تحت فشار انجام و ۲ واحد گلخانه افتتاح شد که در دهه فجر امسال نیز طرح هایی به ارزش ۳ میلیارد تومان در دست افتتاح خواهد بود.

رحمانی در خصوص آبیاری تحت فشار گفت: تا به امروز ۲ هزار و ۲۸ هکتار آبیاری تحت فشار در شهرستان مرند اجرا شده که از این میزان نزدیک به ۲۰درصد کل آبیاری تحت فشار از سال ۱۳۹۷ به بعد اجرا شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند ابراز داشت: آبیاری تحت فشار پروژه ای است که دولت به آن وام بلاعوض اختصاص داده و برای این پروژه که در سال های پیش تشکیل پرونده و اجرا شده است ۱۰میلیون تومان کمک بلاعوض برای هر هکتار این طرح اختصاص یافته است.

تولید راهکار اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی است

همچنین بخشدار بخش مرکزی شهرستان مرند در این آئین افتتاح گفت: شرایط امروز شرایط سخت اقتصادی بوده و یکی از ارکان اصلی آن تولید است، در بحث تولید نیز ما به روستاها به عنوان مرکز تولید نگاه می کنیم یعنی در این شرایط اقتصادی تنها چیزی که می تواند ما را از این شرایط  نجات دهد بحث تولید بوده و به روستاهایمان به عنوان مرکز تولید و به کشاورزانمان به عنوان تولید کننده نگاه می کنیم.

علی نیک نفس افزود: باید دست به دست هم داده و از کشاورزان در جهت رونق تولید محصولات کشاورزی حمایت کنیم.

وی افزود: روستا کانون تولید کشور و کشور متکی به روستاییان است، روستاییان با تلاش خود برای بی نیازی کشور مقابل خارجی ها کاری کردند تا مسئولان با جرأت و شجاعت و به پشتوانه خودکفایی و استقلال با بیگانگان وارد مذاکره شوند.

عکس ها: محمد غفاری

انتهای خبر/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *