استاندار آذربایجان غربی:

نامزدهای انتخاباتی نبایدبا تحریک مسایل قومی در انتخابات حاضر شوند

صافی نیوز - ارومیه – استاندار آذربایجان غربی گفت: نامزدهای این دوره از انتخابات نباید با تحریک و دامن زدن به مسایل قومی در انتخابات حاضر شوند.

به گزارش صافی نیوز، محمدمهدی شهریاری شنبه شب در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت انتخابات دوم اسفندماه سالجاری افزود: تاکنون در استان ۳۰۰ نامزد احتمالی برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی کرده اند که باید تا زمان برگزاری انتخابات دقت لازم را در طرح مسایل داشته باشند.

وی شرایط استان را با سایر استان های دیگر بسیار ویژه و حساس عنوان و اضافه کرد: مدیریت در این استان خاص بوده و نیازمند دقت و توجه زیاد است تا زمینه رفاه و حل مشکلات مردم فراهم شود.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر حفظ وحدت و همدلی در سطح استان گفت: وحدت و اتحاد مردم می تواند در این مقطع حساس نقشه دشمنان را خنثی کند و این وظیفه ماست که با اتحاد بیشتر بین مردم و مسئولان بتوانیم در مسیر توسعه حرکت کنیم.

شهریاری با بیان اینکه همه گروه ها و جریانات سیاسی برای حفظ وحدت و همدلی در استان تلاش کنند افزود: متاسفانه برخی رسانه های فاقد مجوز قانونی در راستای نفاق و اختلاف در استان قلم می زنند که وزارت ارشاد ضروری در این خصوص با جدیت ورود پیدا کند.

استاندار آذربایجان غربی برای تداوم و حفظ وحدت باید با مروجان اختلافات قومی در استان برخورد جدی صورت گیرد گفت: مرزی بودن استان با سه کشور، وجود گروهک های ضدانقلاب و تمرکز بر مسایل قومی موجب شده اداره کرد استان خاص و نیازمند هوشیاری باشد.

شهریاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنرانی و مواضع رئیس جمهوری در سازمان ملل افزود: تحلیل گران و کارشناسان معتقدند که سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل اقتدار سیاست خارجی جمهوری اسلامی را به دنیا نشان داد؛ بی تردید با تداوم این سیاست، در آینده شرایط به نفع ایران تغییر و برنامه های دشمن با شکست کامل مواجه خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت توسعه زیرساخت ها و ارتقای شاخص های توسعه ای استان در بخش های مختلف در استان عنوان کرد: امسال نزدیک ۲.۵ میلیون گردشگر به استان سفر کرده که نشان دهنده ظرفیت بالای استان در بخش گردشگری است.

شهریاری بخش کشاورزی استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: توجه به بخش کشاورزی و حل مسایل و مشکلات پیش روی فعالان این بخش می تواند زمینه ساز رونق اقتصادی در استان شود که این موضوع از اولویت های مدیریت استان در سالجاری است.

استاندار آذربایجان غربی نظارت بر ذخایر کالاهای اساسی، رصد و پایش مستمر وضعیت آسیب های اجتماعی، توجه به موضوع حاشیه نشینی، توجه به روند احیای دریاچه ارومیه را از اولویت های اساسی استان برشمرد و گفت: مدیران دستگاه های اجرایی باید به این اولویت ها توجه ویژه داشته باشند.

انتهای خبر/