آزادی‌خواه در گفتگو با صافی:

نتیجه مذاکره مجدد با آمریکا «باخت» است/ موضوع نفوذ را شوخی نگیریم

صافی نیوز - عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: مذاکره مجدد با غرب و آمریکا، به جز باخت و متوقف کردن پیشرفت کشور در حوزه‌های مختلف هیچ عایدی برای ما نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه در گفتگو با صافی نیوز با انتقاد از کسانی که به دنبال مذاکره مجدد با آمریکا هستند، اظهار داشت: مذاکره، اصل مهمی در مراودات سیاسی است اما زمانی باید قابل پیگیری باشد که طرف مقابل هم اهل مذاکره باشد، منطق مذاکره را در نظر گیرد و از مذاکره منافعی عاید ما شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدا مشخص بود که مذاکره با آمریکا راه به جایی نمی‌برد، ادامه داد: این موضوع پس از خروج آمریکا از برجام قطعی‌تر است و مذاکره مجدد با غرب، به جز باخت و متوقف کردن پیشرفت کشور در حوزه‌های مختلف هیچ عایدی برای ما نخواهد داشت و همه بر این مسئله واقف هستند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه پیش از خروج آمریکا از برجام دو نگاه موافق و مخالف درباره توافق هسته‌ای وجود داشت، تصریح کرد: عده‌ای با این توافقنامه مخالف بودند و علت مخالفت خود را این‌گونه مطرح می‌کردند که آمریکا منطق مذاکره را بلد نیست و ایران را سرکار گذاشته است اما موافقان برجام ادعایشان این بود که آمریکا اهل مذاکره است و ما از درگاه مذاکره، سایه تحریم را یک‌شبه برمی‌داریم.

آزادی‌خواه با اشاره به اینکه گذر زمان ثابت کرد که سایه تحریم‌ها با مذاکره و برجام چندین‌ برابر شد، گفت: از آنجایی که ما اعتقادمان بر این است که مؤمن نباید از یک روزنه دو بار آسیب ببیند، احیای مذاکره با آمریکا و به ویژه دولت ترامپ بی‌منطق را خُسران بزرگی برای کشور می‌دانیم و به رئیس‌جمهور و تیم دیپلماسی کشور به جد می‌گوییم که به هیچ‌وجه به دنبال مذاکره نباشند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما نباید موضوع نفوذ را شوخی بگیریم و از صدر اسلام این مسئله وجود داشته و الان هم وجود دارد، افزود: برخی کسانی که با وجود آشکار شدن بدعهدی آمریکا و غرب همچنان اصرار به مذاکره با آمریکا و غرب می‌کنند، مزدور دشمن هستند و از آنان پول گرفته‌اند تا منطق مذاکره و سازش را در کشور ترویج دهند.

وی تصریح کرد: البته برخی از افراد هم از روی جهل و ترس، به دنبال سازش با طرف مقابل هستند اما بدانند که قطعاً خط سازش راه به جایی نمی‌برد و آنان شکست می‌خورند.

انتهای خبر/