نحوه استعلام دهک خانوار با کد ملی

صافی نیوز / یارانه تیر ماه واریز شد. اما همچنان برخی از خانوارها به دهک‌بندی درآمدی خود اعتراض دارند و نمی‌دانند در کدام دهک قرار دارند. چگونه می‌توان دهک خانوار را مشخص کرد؟

به گزارش صافی به نقل از تجارت نیوز، یکی از راه‌های استعلام دهک خانوار، استعلام با کد ملی است. برای این کار افراد باید با شماره تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرند.

در این مرحله افراد با وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار می‌توانند دهک درآمدی خانوار خود را تشخیص دهندد و بدانند در کدام یک از دهک‌های اول تا دهم درآمدی قرار دارند.

با این شماره همه افراد می‌توانند دهک خانوار خود را با کمک کد ملی سرپرست استعلام کنند. جز افرادی که سپرست یا یکی از اعضای خانواده آنها جزو نیروهای مسلح باشد. این گروه برای اطلاع از دهک درآمدی خانواده خود باید با ستاد نیروهای مسلح تماس بگیرند.

علاوه بر این، شماره تلفن ۰۲۱۶۳۶۹ مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که برای پاسخگویی به سوالات در اختیار مردم است.

همزمان با واریز یارانه نقدی تیرماه، عده‌ای از خانوارها اعلام کرده‌اند که دو ماه قبل یارانه ۴۰۰ هزار تومانی گرفته‌اند اما این ماه تنها ۳۰۰ هزار تومان برای آنها واریز شده است.

برخی دیگر هم می‌گویند علی‌رغم دریافت ماهانه در دو ماه قبل، این ماه یارانه‌ای نگرفته‌اند. اگرچه وزارت کار در مقابل علت این ماجرا جوابی را اعلام نکرده، اما به نظر می‌رسد دهک‌بندی جدید موجب چنین مساله‌ای شده است.

یعنی در بررسی‌های مجدد دهک این خانوارها تغییر کرده است.

انتهای پیام/