نخستین همایش خردسالان قرآنی در وزارت دفاع برگزار می شود

صافی - معاون فرهنگی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروی های مسلح از برگزاری نخستین همایش خردسالان قرآنی ویژه فرزندان کارکنان وزارت دفاع و نیروی های مسلح از فردا (شنبه) خبر داد.

«سیدمحمودرضا بهرامی» توضیح داد: با هدف توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی و ایجاد انگیزه بین خانواده نیروهای مسلح و ارائه یک الگوی سالم، شاد و معنوی و همچنین ایجاد سبک زندگی سالم بر مبنای قرآن و منویات رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) بر آن شدیم برای اولین بار همایش خردسالان قرآنی ویژه فرزندان نیروهای مسلح را با حضور یک هزار خردسال قرانی برگزار کنیم.

به گفته وی، برنامه های این همایش مانند قاریان و حافظان قرآن، گروه های نمایش و سرود توسط خردسالان پیش دبستانی انجام می شود؛ خردسالان قرآنی ۶ ساله نیز جمع خوانی دارند.
معاون فرهنگی وزارت دفاع یادآوری کرد: ۱۵ مدرسه قرآنی، ۱۳ مرکز آموزشی غیرحضوری قرآن کریم و ۱۳ مهدالرضا قرآنی به خانواده های کارکنان وزارت دفاع خدمات آموزشی قرآن در رشته های روخوانی، روانخوانی، فصیح خوانی، تجوید، حفظ، قرائت، ترجمه مفاهیم، تدبر و معارف اهل بیت علیهم السلام را ارائه می کنند.

** آموزش سالیانه ۱۵۰۰ نفر مهدالرضاهای قرآنی

بهرامی درباره روش های آموزش در ۱۳ مهدالرضای قرآنی گفت: در یک روش همسان خردسالان مفاهیم دینی را به طور غیر مستقیم از طریق قصه، سرود و اشاره فرامی گیرند و پس از طی دوره به روانخوانی قرآن با لحن عربی همراه با رعایت اصول تجوید قادر می شوند.

وی ادامه داد: هر سال نزدیک به ۱۵۰۰ نفر در مهدالرضاهای قرآنی آموزش می بینند که از سال ۱۳۹۲ تاکنون این رقم به ۵۲۰۰ نفر رسیده است.

به گفته وی، تاکنون در ۱۱ دوره تربیت مربی، ۱۸۰۰ نفر از همسران و دختران خانواده کارکنان آموزش دیده اند که سالیانه یکصد نفر از این مربیان در مجموعه وزارت دفاع به عنوان مربی جذب و بقیه در مهدهای شهر و دبستان های آموزش و پرورش به کار گرفته می شوند.

همایش خردسالان قرآنی ویژه فرزندان کارکنان وزارت دفاع و نیروی های مسلح شنبه- سیزدهم بهمن- در شهرک امام خمینی(ره) انتهای اتوبان شهید بابایی برگزار می شود.

انتهای پیام/