0:09 1403/02/12

نرخ ها در بازار سکه تغییر چندانی نیافت

تهران- ایرنا- بهای مسکوکات طلا که در ساعات اولیه صبح امروز (سه شنبه) سیر صعودی به خود گرفته بود، با عقبگرد نرخ ارزهای عمده بویژه دلار رو به کاهش نهاد به شکلی که در مجموع قیمت ها نسبت به دیروز نوسان چندانی نداشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، بازار ارز پس از چند روز تلاطم و روند افزایش قیمت ها، امروز به تعدیل نرخ ها تن داد؛ در زمان گشایش بازار، صرافی های بانکی بهای فروش هر اسکناس دلار آمریکا را ۱۳ هزار و ۵۵۰ تومان و هر یورو را ۱۵ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام کردند؛ این نرخ ها در میانه روز هر کدام با ۱۰۰ تومان کاهش روبرو شد و در نهایت بهای هر دلار در صرافی ها به ۱۳ هزار و ۳۵۰ تومان رسید و بهای یورو در رقم ۱۵ هزارو ۶۰۰ تومان تثبیت شد.
دیروز میانگین فروش هر یورو در سامانه سنا ۱۵ هزار و ۶۰۰ تومان و هر دلار ۱۳ هزار و ۵۹۴ تومان بود؛ در سامانه نیما نیز حواله هر یورو ۱۰ هزار و ۱۱۴ تومان و هر دلار هشت هزار و ۶۸۷ تومان قیمت داشت.
ناظران در بازار ارز می گویند، اقدام صرافی های بانکی برای ارایه ارزهای عمده با نرخ های نزدیک به بازار آزاد، جلوی تشدید فاصله قیمت ارز صرافی های بانکی و بازار را گرفت و دلالان نتوانستند بیش از این نرخ ها را افزایش دهند.
در بازار سکه نیز با وجود افزایشی شدن نرخ ها در ابتدای معاملات امروز، از حوالی ساعت ۱۴ ظهر نرخ ها بر مدار تعدیل قرار گرفت به شکلی که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم چهار میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید چهار میلیون و ۷۰۲ هزار تومان، هر نیم سکه ۲ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان و هر ربع سکه یک میلیون و ۶۵۰ هزار تومان در بازار تهران عرضه می شود و بهای هر سکه گرمی به ۸۴۰ هزار تومان رسیده است.
در بخش مصنوعات طلا، فعالان بازار بهای هر مثقال طلا را یک میلیون و ۸۷۹ هزار تومان و هر گرم طلای خام ۱۸ عیار را ۴۲۹ هزار و ۶۱۲ تومان تعیین کرده اند.
اقتصام*۲۰۲۵*۲۰۲۲
انتهای پیام/