نسرین ستوده به ۳۳ سال حبس محکوم شد

صافی - در حالی که قاضی مقیسه رئیس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب از محکومیت نسرین ستوده به هفت سال حبس خبر داده، همسر وی می گوید: بر اساس حکم ابلاغ شده، همسرم به ۳۳ سال حبس محکوم شده است.

رضا خندان عصر دوشنبه در گفت وگویی با اعلام این خبر اظهار داشت: حکم شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب روز شنبه هفته جاری در زندان اوین به همسرم ابلاغ شد که بر اساس آن دادگاه او را در هفت عنوان اتهامی جمعا به ۳۳ سال حبس محکوم کرده است.

به گفته وی این حکم به صورت غیابی صادر شده و تا این لحظه ستوده در این پرونده وکیل ندارد.

همسر ستوده، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، فعالیت تبلیغی علیه نظام، عضویت موثر در گروهک غیرقانونی و ضد امنیتی کانون مدافعان حقوق بشر، لگام (حذف اعدام) و شورای ملی صلح، تشویق مردم به فساد و فحشا و فراهم آوردن موجبات آن و ظاهر شدن بدون حجاب شرعی در محل شعبه بازپرسی، اخلال در نظم و آسایش عمومی و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی را هفت اتهام مطروحه علیه نسرین ستوده در این پرونده عنوان کرد.

به گفته همسر ستوده او علاوه بر مجازات حبس در این هفت عنوان اتهامی به تحمل ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شده است.

این حکم بدوی و قابل تجدید نظر خواهی در محاکم تجدید نظر استان تهران است که در صورت قطعیت مطابق ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی اشد یکی از مجازات های صادره در این هفت عنوان اتهامی اجرا می شود.

صبح امروز دوشنبه قاضی مقیسه در حاشیه تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید قوه قضاییه در جمع خبرنگاران از محکومیت ستوده به هفت سال حبس بابت عنوان اتهامی اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و اهانت به رهبری خبر داد.

انتهای پیام/