نماینده مراغه در مجلس:

ظرفیت های گردشگری مراغه مغفول مانده است

صافی نیوز / نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت های گردشگری و آثار و اماکن تاریخی بسیاری در مراغه وجود دارد که متاسفانه در سال های اخیر مورد غفلت واقع شده است.

علی جلیلی روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری مراغه با تاکید بر اهتمام مسئولان در حفاظت از آثار و میراث تاریخی شهرستان، گفت: وجود ظرفیت های بزرگ تاریخی و گردشگری در این شهرستان، مایه مباهات است و باید صیانت شود.

جلیلی اضافه کرد: با حمایت از این بخش و جذب اعتبارات لازم، باید از این ظرفیت ها در راستای جذب گردشگر بیشتر استفاده شود.

وی همچنین از مدیران دستگاه های اجرایی و خدمات رسان شهرستان خواست در رفع مشکلات مردم اهتمام کرده و با تمام توان و به کارگیری امکانات رضایت مردم را جلب کنند.

فرماندار مراغه نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم تکریم ارباب رجوع و مردم در ادارات گفت: باتوجه به مسائل داخلی و تحولات اخیر در منطقه، تلاش بیش از پیش مسئولان دستگاه های اجرایی و نیز پیگیری برای جذب اعتبارات لازم برای اجرای طرح های جدید، ضروری است.

ظفر محمدی همچنین با اشاره به لزوم استفاده از کالای ایرانی در ادارات افزود: تمامی دستگاه ها در راستای عمل به شعار سال و فرمایشات رهبر معظم انقلاب، استفاده از کالاهای تولید داخل در سازمان ها را مورد توجه قرار دهند.

وی همچنین با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت بانوان در سطوح مدیریتی اضافه کرد: از این ظرفیت بالقوه به ویژه از بین فرزندان خانوادهای معظم شهدا، در مدیریت ادارات استفاده شود.

محمدی همچنین از آماده افتتاح بودن بیمارستان سینای این شهرستان در جریان سفر هیات دولت در اردیبهشت سال جاری به آذربایجان شرقی خبرداد.

دادستان عمومی و انقلاب مراغه نیز در این جلسه با تقدیر از تلاش نیروهای نظامی و انتظامی و ادارات خدمات رسان در تعطیلات نوروزی گفت: در سایه تلاش های صورت گرفته، آمار تصادفات جاده ای و حوادث روزهای آخر سال و تعطیلات نوروزی در این شهرستان کاهش چشمگیری یافت.

علی دلداری افزود: در این مدت، آمار کشته ها در مسیر مراغه هشترود هفت برابر نسبت به سال گذشته کاهش و به یک فوتی یافت.

وی همچنین با انتقاد از عدم توجه برخی ادارات به آزادسازی حریم رودخانه ها، گفت: با وجود مصوبات و احکام صادره، آزادسازی حریم اعیانی ها و دیوارها و نیز اراضی کشاورزی غیرمجاز در بستر رودخانه ها انجام نشده و این امر موجب وارد آمدن خسارات سنگین به راه و ابینه روستایی شده است.

دادستان مراغه در بخش دیگری از سخنان خود از عدم توجه به آثار تاریخی و عدم ایجاد زیرساخت های مناسب گردشگری در این شهرستان انتقاد کرد و گفت: این امر موجب عدم استقبال مناسب گردشگران از جاذبه های این شهرستان در تعطیلات نوروزی شد.

وی گفت: آماده سازی نامناسب شهری و جاذبه های گردشگری در این شهرستان به گونه ای بود که ۹۰ درصد مهمانسراهای ادارات خالی از مسافر و میهمان نوروزی بود.

در این آیین حسین گل محمدی بخشدار بخش مرکزی مراغه تودیع و حکیمه انتظاری به عنوان بخشدار جدید این بخش معرفی شد.

انتهای پیام/