نهایی شدن لایحه سهام عدالت مردم را به سرمایه گذاری تشویق می کند

صافی - رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی گفت: با نهایی شدن لایحه سهام عدالت، هدف اصلی سیاست های اصل ۴۴ که تشویق مردم به سرمایه گذاری و پس انداز است، محقق می‌شود.

حمیدرضا فولادگر در تشریح جلسه کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی به حضور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، معاونت نظارت مجلس و کارشناسان مرکز پژوهش‌ها اشاره کرد.

قانون رفع موانع تولید درباره بازار سرمایه در مجلس بررسی شد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، افزود: مواد ۲۵، ۲۶، ۲۸ و ۱۴ قانون رفع موانع تولید- که درباره بازار سرمایه و بورس است- مورد بررسی قرار گرفت تا نخستین گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی با موضوع اجرای «قانون رفع موانع تولید» برای قرائت در صحن آماده شود.

وی یادآور شد: براساس گزارش‌های ارائه شده، اگرچه سازمان بورس به برخی از وظایف خود در حوزه قانون رفع موانع تولید عمل نکرده است اما بسیاری از تکالیف نیز اجرایی شده و بخش اندک باقی مانده نیز در حال تحقق است.

بررسی لایحه سهام عدالت در ۲۰ جلسه

فولادگر با اشاره به دومین دستور کار کمیسیون حمایت ویژه از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، اظهار داشت: لایحه سهام عدالت در کارگروه‌های مختلف کمیسیون در حال بررسی است و کمیسیون در ۲۰ جلسه با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌ها، اساتید دانشگاه، صاحب نظران حوزه اقتصادی، سهام، بورس بازار سرمایه و مسئولان سازمان خصوصی‌سازی، وزارت اقتصاد و دارایی و بورس این لایحه را بررسی کرده است.

وی با بیان اینکه در جلسه روز گذشته اکثر مواد لایحه سهام عدالت مورد بررسی قرار گرفت، بیان کرد: مواد باقی مانده در جلسه سه شنبه جاری بررسی خواهد شد؛ کمیسیون در تلاش است طی هفته جاری گزارش را جمع بندی کند.

ضرورت ساماندهی سهام عدالت پس از ۱۰ سال

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: ممکن است دولت و کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی تقاضای تغییر دستورکار صحن علنی برای بررسی لایحه سهام عدالت را ارائه دهند تا این موضوع پس از ۱۰ سال ساماندهی شود و مردم بتوانند طعم آن را بچشند و علاوه بر سود پرداختی به تدریج زمینه مالکیت و مدیریت مردم بر سهام عدالت فراهم شود.

وی با اشاره به زمان احتمالی بررسی لایحه سهام عدالت، بیان کرد: بررسی این لایحه پیش از بررسی بودجه سال ۹۸ در صحن علنی بعید به نظر می سد.

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس تاکید کرد: با نهایی شدن لایحه سهام عدالت، هدف اصلی سیاست های اصل ۴۴ که تشویق مردم به سرمایه‌گذاری و پس انداز است محقق می‌شود از سوی دیگر قیومیت همیشگی دولت از سهام عدالت برداشته و مردم می‌توانند خود بر این سهام مدیریت کنند.