نیمی از والدین تحمل شنیدن موسیقی مورد علاقه فرزندانشان را ندارند

صافی نیوز/ به نظر می‌رسد فرهنگ عامه با گذشت زمان در حال تغییر است. بیشتر کودکان امروز آهنگ معروف خواننده انگلیسی اَدِل، با نام «Rolling in the Deep» را به‌خوبی می‌شناسند، اما شاید حتی نام گروه پرآوازه «رولینگ اِستونز» به گوششان هم نخورده باشد.

به گزارش صافی، نتایج یک نظرسنجی‌ از ۲۰۰۰ والد دارای کودکان ۶ تا ۱۲ سال، نشان دهنده آن است که حدود ۴۱ درصد کودکان تک آهنگ مشهور ادل را تشخیص می‌دهند این در حالیست که تنها ۲۸ درصد این گروه سنی قادر به تشخیص آهنگهای گروه مشهور راک اند رول «رولینگ استونز» هستند.

حدود ۶۳ درصد پدر و مادرها، سرگرمی‌های دوران کودکی خود را به فرزندانشان آموزش می‌دهند. این شامل همان سرگرمی‌های است که در دوران کودکی خود تجربه کرده اند. در این میان می‌توان به ورزش (۵۹ درصد)، بازی‌های ویدیویی (۵۸ درصد)، کارت بازی (۵۶ درصد) و بازی تست اطلاعات عمومی (۵۴ درصد) اشاره کرد.

والدین انتظار دارند فرزندانشان تا سن ۱۰ سالگی از این تفریحات لذت ببرند. ۵۷ درصد والدینی که عاشق موسیقی هستند به فرزندان خود آموزش می‌دهند که کودکانشان به همان آهنگ‌هایی علاقه‌مند شوند که در دوران جوانی خود از آن لذت می‌بردند.

انتخاب یک پلی لیست موسیقی که سلیقه چندین نسل را در نظر بگیرد کار ساده‌ای نیست. گفته می‌شود تقریبا نیمی از والدین (۴۷ درصد) نمی‌توانند موسیقی مورد علاقه فرزندانشان را تحمل کنند.

شاید به‌همین دلیل است که اکثر والدین گروه‌های موسیقی مورد علاقه کودکان امروزی را نمی‌شناسند. گفته می‌شود تنها ۲۴ درصد والدین توانسته‌اند عکس گروه‌های مورد علاقه کودکان را تشخیص دهند.

گفته ‌می‌شود یافتن سرگرمی مشترک برای لذت بردن کل خانواده به ویژه برای والدینی که بچه‌هایی در سنین مختلف دارند  و اغلب دارای علایق و سرگرمی‌های متفاوتی هستند، می‌تواند چالش برانگیز باشد.

همچنین یادگیری از طریق بازی یک روش عالی  برای والدین و کودکان است تا در کنار یکدیگر چیزهای جدیدی یاد بگیرند و در عین حال زمان با کیفیتی را تحت عنوان خانواده  با یکدیگر سپری کنند.

انتهای پیام/