معاون پارلمانی رئیسی:

هر استان باید یک دانشگاه «تک جنسیتی» داشته باشد

صافی نیوز / معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: طبق سیاست‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی باید در هر استانی حداقل یک دانشگاه تک جنسیتی وجود داشته باشد.

به گزارش صافی به نقل از تسنیم، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رییس‌جمهور ظهر امروز در جمع روسای دانشگاه‌ها و نخبگان استان بر حرکت دانشگاه‌ها به سمت مهارت محوری و توانمند شدن دانشجویان و فارغ التحصیلان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی کار بلد یکی از نیاز‌های امروز مراکز و واحد‌های تولیدی کشورمان است، افزود: دانشگاه‌ها باید در این زمینه نیروی انسانی توانمند و با مهارت تربیت کنند.
معاون پارلمانی رییس جمهور تصریح کرد: دولت برای طرح ها و اقدامات مختلف خود در بخش‌های مختلف بر اساس پژوهش و کار علمی اقدام می‌کند، اقدامات دولت بر اساس کار پژوهشی و منطبق با اسناد بالا دستی کشورمان صورت می‌گیرد.

حسینی با اشاره به برخی مشکلات دانشگاه حضرت معصومه قم، بیان کرد: دولت از دانشگاه‌های تک جنسیتی حمایت می‌کند و طبق سیاست‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز باید در هر استانی حداقل یک دانشگاه تک جنسیتی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: دولت توجه و حمایت واقعی از شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور دارد و از ابتدای سال جاری در این عرصه نمودهای مختلفی را شاهد بودیم.

معاون پارلمانی رییس جمهور با اشاره به سیاست‌های دولت در حمایت از طرح جوانی جمعیت، افزود: یکی از جلوه‌های طرح جوانی جمعیت در حوزه دانشگاه‌ها، توسعه خوابگاه‌های متاهلی است و در این زمینه رئیس جمهور پیگیری ویژه‌ای می‌کند.

حسینی عنوان کرد: حمایت از نخبگان از جمله برنامه های مورد توجه دولت است که در این زمینه دولت با همگرایی مطلوبی که با حوزه علمیه دارد نسبت به تقویت و توسعه علوم انسانی و اسلامی نگاه مثبتی دارد.

وی از توجه ویژه به دانشگاه حضرت معصومه به عنوان نخستین دانشگاه ویژه بانوان در کشور خبر داد و افزود: در بودجه امسال منابع مالی لازم برای رفع مشکلات این دانشگاه پیش بینی خواهد شد.

معاون پارلمانی رییس جمهور با بیان اینکه دولت از دانشگاه‌های تک جنسیتی حمایت می‌کند، گفت: طبق سیاست‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز باید در هر استانی حداقل یک دانشگاه تک جنسیتی وجود داشته باشد.

سید محمد تقی شاهچراغی استاندار قم هم در این مراسم از برنامه ریزی برای دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان قم خبر داد و خاطرنشان کرد: موضوع زیارت و ابعاد مختلف آن جز راهکار‌هایی است که در دور دوم سفر مورد توجه قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/