رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره):

هر مددکار کمیته امداد 380 پرونده مددجویی دارد

صافی - رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: هر مددکار این نهاد به طور میانگین مسوول رسیدگی به امور 380 مددجو است که بسیار زیاده بود و باید به 100 مورد کاهش یابد.

سید پرویز فتاح در دیدار با مسوولان شهرستان عجب شیر افزود: کاهش تعداد پرونده های مددجویی به معنی ارایه خدمات بهتر و مطلوب تر به افراد تحت پوشش است.

وی اظهار داشت: رسیدگی به امور مددجویان بر عهده مددکاران است از این رو باید اختیارات بیشتری به آنها واگذار شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد پرونده های مددجویی در شهرستان عجب شیر بیشتر از میانگین کشوری است افزود:هر مددکار کمیته امداد در عجب شیر 700 پرونده مددجویی دارد که باید با مدیریت مسوولان شهرستانی و استانی این رقم دست کم به 400 پرونده مددجویی کاهش پیدا کند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) همچنین خواستار تکریم و بررسی مشکلات اقتصادی، معیشتی و تسریع در روند خدمت رسانی به مددجویان شد و افزود: مخالف جدی توسعه اداری و ساختمانی کمیته امداد هستم و باید هزینه ‌های اضافی را حذف و به مشکلات مددجویان توجه بیشتری کنیم.

فتاح اظهارداشت: سهم مستمری پرداخت شده به هر تحت پوشش کمیته امداد به صورت میانگین در کشور 225 هزار تومان است هر چند با توجه به شرایط اقتصادی کشور این رقم بسیار ناچیز است.

وی با انتقاد شدید از پایین بودن رقم پرداختی سهم هر تحت پوشش در عجب شیر به میزان 210 هزار تومان، خاطرنشان کرد: مسؤولان کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان امسال سهم مستمری هر یتیم در این شهرستان را به بیش از 220 هزار تومان ارتقا دهند.

وی با اعلام اینکه خروج سالانه 10 درصد از مددجویان به دلیل وضعیت بد اقتصادی متوقف‌ شده گفت: با استفاده از ظرفیت تبصره 14 بودجه سال 97 تا پایان مهرماه 413 هزار خانوار واجد شرایط تحت حمایت این نهاد قرار می ‌گیرد.

وی ادامه داد: پس‌ از این تاریخ هیچ نیازمندی پشت نوبت ورود به چرخه حمایتی کمیته امداد نخواهد بود تا بلکه اینگونه بخشی از التهابات اجتماعی کاهش یابد.