رئیس کمیته امداد آذربایجان شرقی:

هزار واحد مسکونی برای ایتام در آذربایجان شرقی ساخته می شود

صافی - مدیر کمیته امداد آذربایجان شرقی با اشاره به سیاست های حمایتی این نهاد از اقشار محروم جامعه گفت: سال آینده هزار واحد مسکونی برای ایتام در استان ساخته می شود.

محمد کلامی یکشنبه شب در مراسم تجلیل از خیران مراغه افزود: تاکنون برای ساخت ۸۵۰ واحد مسکونی عقد قرارداد نیز انجام شده و کار اجرایی آنها از فروردین سال آینده‌ آغاز می شود.

وی ادامه داد: در سالجاری نیز ۸۰۰ واحد مسکونی برای ایتام نیازمند زیر پوشش این نهاد ساخته شده است.

کلامی با اشاره به پرداخت ماهیانه ۲۵ میلیارد تومان به خانواده های زیرپوشش این نهاد در استان گفت: تنها ۱۴ میلیارد تومان از این هزینه از طریق صدقات مردم نیکوکار استان تامین می شود.

وی با اشاره به ریشه های فقر در جامعه افزود: ورودی های کمیته امداد نتیجه عملکرد ضعیف و نامناسب برخی دستگاه ها بوده و امروز شاهد افزایش اعتیاد بر اثر سیاست های غلط فرهنگی و اجتماعی و افزایش بیکاری براثر سیاست های غلط اقتصادی هستیم.

وی با بیان اینکه محرومان صاحبان انقلاب و وارثان زمین هستند ادامه داد: کمک خیران به اقشار نیازمند ایجاد امنیت اجتماعی در کنار کمک معیشتی به نیازمندان است.

وی افزود: هم اکنون از مجموع ۷۵ هزار خانوار زیرپوشش این نهاد در آذربایجان شرقی، ۱۵ هزار دانش آموز و ۲ هزار دانشجو تحصیل می کنند که این امر با حمایت خیران نیک اندیش محقق شده است.

حمید شکری فرماندار مراغه نیز در این مراسم گفت: خیران نیک اندیش نقش مهمی در تامین معیشت خانواده های زیرپوشش کمیته امداد دارند که نمونه بارز آن حمایت از دانش آموزان و دانشجویان نیازمند بوده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مراغه نیز گفت: در حال حاضر پنج هزار و ۸۵۰ خانواده با بیش از ۱۱ هزار و ۱۵۰ نفر جمعیت زیرپوشش خدمات این نهاد قرار دارند.

ابراهیمی افزود: از ابتدای سال تاکنون ۲۵ میلیارد تومان شامل ۹ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه و ۱۶ میلیارد تومان مساعدت بلاعوض به خانواده های زیرپوشش پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در سالجاری خیران این شهرستان ۶ میلیارد تومان در قالب صدقات، حامیان و اکرام ایتام، مناسبت ها و جشن های حمایتی و ذکات مستحبی برای حمایت از خانواده های نیازمند این نهاد کمک کرده اند.

وی اضافه کرد: امسال ۶.۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی، ۲.۵ میلیارد کمک کارگشایی و ۱.۲ میلیارد تومان نیز در قالب ۳۵۰ فقره جهیزیه و هدیه ازدواج از سوی این نهاد هزینه شده است.

وی افزود: در حال حاضر ۶ مرکز نیوکاری به عنوان شعب همکار کمیته امداد در این شهرستان فعالیت می کنند که با اخذ مجوزهای لازم این تعداد به ۱۰ مرکز افزایش می یابد.

در این مراسم از خیران نیکوکار این شهرستان با اهدای لوح تجلیل شد.