هشت هزار کیلومتر عشق قرآنی

صافی - «کاروان قرآنی انقلاب» پس از ۲۲ روز و پیمودن مسافت هشت هزار کیلومتری با عشق و نیت انس با قرآن ، لحظاتی پیش وارد ساختمان مرکزی صدا و سیما شدند.

اعضای کاروان قرآنی انقلاب روز چهارشنبه پس از ورود به ساختمان مرکزی سازمان صدا و سیما ب حضور حمید شاه آبادی معاون صدای این سازمان به گلباران مزار ۵ شهید گمنام در محوطه مسجد بلال پرداخته و پس از اقامه نماز ظهر و عصر و تلاوت آیات قرآن مجید توسط «احمد ابولقاسمی» بهترین قاری بین المللی و مدیر رادیو قرآن ،گزارشی درباره با عملکرد کاروان قرآنی انقلاب ارائه داد.

هدف کاروان قرآنی معرفی الگوها و رویش‌های انقلاب اسلامی به مردم

معاون صدای سازمان صدا و سیما با اشاره به جزئیات حرکت و تصمیم برای راه اندازی این کاروان همزمان با فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ، گفت: حرکت ارزشمندی بود، هم ظرفیت جامعه قاریان بین‌المللی بیش از گذشته معرفی شد و هم استعدادهای قرآنی که در استان‌ها بود، شناسایی شدند.

حمید شاه آبادی اظهار داشت: واقعیت این است که محفل‌های قرآنی محل انس مردم با قرآن است و مردم به شدت از چنین طرح‌هایی استقبال می‌کنند. در برخی از شهرها تعداد قاریان و محفل‌ها بیش از انتظارمان بود.

معاون صدای سازمان صدا و سیما با اشاره به اینکه جامعه قرآنی و نسل جوان قاریان و حافظان برای مردم الگو هستند، افزود: واقعیت این است که در دهه مبارک فجر، الگوها و رویش‌های انقلاب اسلامی را به مردم معرفی کنیم. جامعه قرآنی با وجود قاریان و حافظان برجسته و نسل عزیز و ارزشمندی که پس از انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی شکل گرفته است و طراز کشور ما را در فراز برترهای جهانی قرار داده است از رویش‌های قرآنی انقلاب است.

سفرهشت هزار کیلومتری

مدیر رادیو قرآن و رییس کاروان قرآنی انقلاب در این مراسم گفت: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و برگزاری محافل انس با قرآن و تاکید بر این موضوع امسال در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی تصمیم گرفته شد این کاروان روز یکم بهمن ماه کار خود را از مرقد مطهر امام خمینی (ره) آغاز کرد.

احمد ابولقاسمی افزود: این کاروان مسافت هشت هزار کیلومتر را پیمود و در این سفر به مناطق محروم سر زد ، در این سفر ها بر این مهم تاکید شد که جوانان ما بتوانند با صدای خوش قرآن بخوانند.

قوی شدن اراده انسان با انس قرآنی

در ادامه نیز قائم مقام سازمان صدا و سیما نیزبا تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران اولین پایه اش قرآن است گفت: از قدیم مرسوم بود که می گفتند اگر حتی سواد نداری به صفحه های قرآن نگاه کن و یا صدای قرآن را بشنو، این کاراراده انسان را قوی تر و محکم تر می کند.

حجت الاسلام و المسلمین حسین موسوی مقدم افزود: قرآن مجید چنین سرمایه ای است و باید به این موضوع توجه داشت که چطور یک کاروان می تواند هشت هزار کیلومتر مسیر را طی کند و ۴۴ محفل انس برگزار کند که این فقط از برکت قرآن است.

سفر ۲۲ روز به ۳۳ شهر

در آستانه جشن های بزرگ داشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی جمعی از قرآنیان در قالب کاروان قرآنی انقلاب از اول بهمن به مدت ۲۲ روز به ۳۳ شهر کشور ایران سفر کردند.

در طول ۲۲ روز کاروان قرآنی انقلاب چهل و چهار محفل انس با قرآن را برگزار کرد. ۲۹ محفل به صورت زنده از رادیو قرآن پخش شد که جمعا۲۵۵۰ دقیقه بود. یکی از اهداف اصلی این کاروان استفاده از قاری های استانی و شهرستانی بود و دراین سفر نیز از ۲۳ قاری بزرگ دعوت به همکاری شد و ۵ مجری کاروان را همراهی می کردند.

حرکت این کاروان در روز اول از حرم مطهر بنیان گذار جمهوری اسلامی آغاز شد و با حضور اعضای این کاروان در راهپیمایی ۲۲ بهمن در جمع مردم شاهرود پایان یافت.

اهداف این کاروان قرآنی مطرح کردن اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران به ویژه در مباحث علمی، امنیتی و معرفی رویش های انقلاب و نخبگان قرآنی بود.

قم، کاشان، اصفهان، یزد، استان، مرکزی، هرمزگان، کرمان، بوشهر، بندرعباس، جزیره ابوموسی، خارک، قشم، بیرجند، فریمان، مشهد و طبس از جمله شهر های میزبان این کاروان قرآنی بود.

مهمان بیت امام و برگزاری کارگاه صوت و لحن

در این سفر کاروان قرآنی انقلاب بر سر مزار شهدای منا «محسن حاجی حسنی کارگر»، «حسن دانش»، «شهید باقی» حضور یافتند و محفل انس قرآنی سر مزار این شهدا برگزار کردند. آنها همچنین با حضور در نجف آباد اصفهان بر سر مزار شهید مدافع حرم «محسن حججی» رفتند و آن مزار را گلباران کردند.

این کاروان درشهرخمین نیز حضور یافتند و به بیت امام خمینی (ره) در این شهر سر زدند و در آنجا هم محفل انس با قرآن برگزار کردند.

برگزاری کارگاه های تخصصی تلاوت در رشته های صوت و لحن و قرائت در شهر های مختلف ایران نیز یکی دیگر از کارهایی بود که این کاروان درطول سفرشان انجام دادند.

انتهای پیام/