هشدار در خصوص طلاق‌های صوری زنان برای دریافت مستمری بازنشستگی والدین

صافی نیوز / معاون اسبق امور زنان و خانواده رئيس جمهوري با اشاره به انجام طلاق‌هاي صوري در کشور براي گرفتن حقوق بازنشستگي پدران و مادر، گفت: طلاق هاي صوري در کشور انجام مي گيرد و اموال دولتي را مي‌بلعد و هيچ کسي حواسش نيست. در برخي استانها خانواده ها براي بدست آوردن پولي، به صورت صوري طلاق مي گيرند تا حقوق بازنشستگي پدر يا مادر خود را بگيرند و سپس مجددا بر سر زندگي مشترک خود باز مي‌گردند.

به گزارش صافی، زهرا سجادی در نشستی با متخصصین اصولگرا در حوزه زنان و خانواده که در معاونت امور زنان و خانواده برگزار شد، با اشاره به افزایش آمار طلاق و لزوم توجه به طلاق‌های صوری انجام شده، اظهار کرد: این طلاق‌های صوری بار سنگین مالی و ضربه‌ای به دولت وارد و هیچ کسی نیست که بر آن نظارت کند که آیا اینها که جدا شده‌اند بر سر زندگی اند یا واقعا جدا شده‌اند؟.

وی ادامه داد: جالب است در مدارس هم، مادران بچه‌ها و اولیاء به هم طلاق صوری را توصیه می‌کنند که این کار را کردیم خیلی هم خوب بود و به هم این طلاق‌های صوری را یاد می‌دهند. این امر بررسی جدی می‌طلبد. به هر حال ناجوان مردانه و موریانه وار اموال دولت را می‌بلعند و اینکه این لقمه های شبهه دار چه می کند با خانوادها؟ خودش یک مساله است.

معاون اسبق امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به لزوم توجه به ستاد ملی زن و خانواده، گفت: یکی از کارهای بزرگتری که ظرفیت آن در مرکز امور زنان و خانواده وجود دارد و باید به روز شود، ستاد ملی زن و خانواده است. اگر این ستاد ملی زن و حانواده با قوت سر کار باشد و چالشها را با حضور رییس جمهوری و هشت وزیر بررسی کند، می‌تواند خیلی قوت گیرد و سیاست های تصویب شده اش را می‌توان به دانشگاه ها و حوزه‌ها و ان جی اوها سپرد. ستاد ملی زن و خانواده ظرفیت بزرگی است.

انتهای پیام/