فرمانده سپاه ناحیه مراغه در نشست خبری:

هفته بسیج امسال با شعار “بسیج پاره تن مردم” آغاز می شود / بیش از ۵۰۰ عنوان برنامه در مراغه اجرا می شود

صافی نیوز / فرمانده سپاه ناحیه مراغه در نشست خبری: بیش از 500 عنوان برنامه در هفته بسیج امسال در پایگاه ها و رده های مقاومت شهرستان مراغه اجرا می شود.

به گزارش صافی، سعید رشیدی فرمانده ناحیه سپاه مراغه در نشست خبری تشریح برنامه های هفته بسیج اظهار داشت: ۵ آذر یادآور صدور فرمان تاریخی حضرت امام (ره) مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین است که در نگاه امام (ره) فلسفه وجودی آن به آیه وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّهٍ وَمِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکُم بر می گردد.

وی افزود: بسیج تشکلی مردمی، ولایی، از مردم با مردم و برای مردم است، بسیج همزاد انقلاب بوده و معتقدیم با وجود بسیج، انقلاب از همه بحران ها و شیطنت ها نجات یافته است.

فرمانده سپاه ناحیه مراغه اذعان داشت: جنگ تحمیلی به خاطر این به وجود آمد که دشمن احساس می کرد، که انقلاب ضعیف شده است که به حول و قوه الهی با وجود بسیج در این آزمون اولیه پیروز شدیم.

رشیدی ادامه داد: امروز آوردن مردم پای انقلاب و مدیریت انقلاب وظیفه اصلی بسیج است.

وی افزود: هفته بسیج امسال با شعار “بسیج پاره تن مردم” آغاز می شود و بیش از ۵۰۰ عنوان برنامه در اقشار، رده ها و پایگاه های مقاومت بسیج اجرا می شود.

فرمانده سپاه ناحیه مراغه در تشریح جزئیات برنامه های هفته بسیج گفت: نیروی مقاومت بسیج متشکل از بسیج اقشار، رده های مقاومت و پایگاه های مقاومت بسیج است که اگر هر پایگاه یک برنامه در طول هفته بسیج اجرا کند بیش از این تعداد برنامه در سطح شهرستان اجرا می شود.

وی ادامه داد: در طول هفته بسیج بسیاری از پایگاههای مقاومت بیش از یک برنامه اجرا می کنند که ما در اعلام ۵۰۰ عنوان برنامه، کف برنامه های اجرا شده را در نظر گرفتیم.

رشیدی گفت: هفته بسیج امسال از روز شنبه هفته آتی با دیدار فرماندهان و بسیجیان شهرستان با امام جمعه محبوب شهر آغاز برنامه می کند و تا روز جمعه با حضور اقشار مختلف بسیجیان و حلقه های صالحین در نماز جمعه شهرستان به کار خود خاتمه خواهد داد.

وی افزود: دیدار با امام جمعه، غبار روبی مزار شهدا، برگزاری یادواره شهدا در پایگاه های مقاومت، دیدار با خانواده شهدا، ویزیت رایگان در بهداری امام خمینی (ره) سپاه ناحیه مراغه، رزمایش اقتدار بسیجیان در ۳ آذر، برگزاری میز خدمت در مناطق محروم ، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی شاخص ترین برنامه های هفته بسیج در شهرستان مراغه را تشکیل می دهد.

همچنین وی با اشاره به موفیقت اخیر دو مجموعه تحت نظر بسیج گفت: گروه جهادی ابوذریون و پایگاه مقاومت ولی عصر (عج) مسجد خاتم الانبیا در جشنواره اسوه بسیج موفق به کسب مقام اول کشوری شدند.

فرمانده سپاه ناحیه مراغه ادامه داد: برنامه های بسیج از ابتدا مسجدمحور بوده و تلاش ما این است که این روند ادامه پیدا کند، برنامه های بسیج یا باید به نماز جماعت ختم شود یا با نماز جماعت آغاز شود.

وی افزود: برنامه پایش فرماندهان پایگاههای مقاومت در سطح حوزه های مقاومت در حال اجرا است و برخی از فرماندهان پایگاه تغییر کرده است.

رشیدی در این زمینه گفت: پارامتری هایی در طرح پایش فرماندهان پایگاههای بسیج وجود دارد که از جمله آنها، بررسی وضعیت کلی پایگاه، برگزاری نشست های محله محور، توجه به مساله امر به معروف و نهی از منکر، تبعیت از فرمانده حوزه و رده های بسیج و سایر موارد می توان اشاره کرد البته در این زمینه به استثنائات نیز توجه ویژه ای داریم.

وی افزود: کارهای اولیه بسیج رسانه انجام شده و در آینده نزدیک پایگاه بسیج رسانه در شهرستان آغاز به کار کرده و اقدام به عضو گیری از اصحاب خبر و رسانه شهرستان می کند.

به گزارش صافی، برنامه های هفته بسیج همزمان با سراسر کشور در مراغه از روز شنبه ۲۹ آبان آغاز و تا روز جمعه ۵ آذر ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/