همسان سازی حقوق بازنشستگان غیرقابل بازگشت است

صافی نیوز / رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان غیرقابل بازگشت است، زیرا قانون شده و حتی اگر دوره قانون برنامه ششم توسعه تمام شود، آثار حقوقی و قانونی آن متوقف نمی‌شود.

به گزارش صافی به نقل از سازمان برنامه و بودجه، «محمد باقر نوبخت» رئیس سازمان برنامه و بودجه، در گفت‌وگوی اینستاگرامی با فرهنگیان، بازنشستگان، اعضای کادر درمان و کارکنان سازمان زندان‌ها به آنان اطمینان داد که همواره پیگیر مطالباتشان است.  
وی درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: بزرگترین بودجه برای بازنشستگان در لایحه ۱۴۰۰ گنجانده شده تا آنچه از متناسب سازی حقوق آنها باقی مانده، اجرایی شود.
معاون رییس جمهوری گفت: به قولی که به شما داده‌ام، پابرجا هستم. حتی برای کسانی که عضو غیرهیات علمی فرهنگیان هستند نیز این موضوع اعمال خواهد شد. این اقدام غیر قابل بازگشت است، چون قانون شده،  حتی اگر دوره قانون برنامه تمام شود، آثار حقوقی و قانونی آن متوقف نمی‌شود.
وی همچنین در واکنش به خبرسازی یکی از سایت‌ها که افزایش رقم ردیف بودجه صندوق کشوری را  مورد انتقاد قرار داده بود؛ تصریح کرد: متناسب سازی حقوق بازنشستگان قانون است و باید برای این احکام قانونی، منابع مالی لازم در لایحه بودجه ۱۴۰۰ دیده می‌شد.
نوبخت بیان کرد: بودجه لازم برای بازنشستگان لشگری و کشوری در لایحه بودجه ۱۴۰۰ دیده شده است و منابع لازم برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت خواهد شد.  

انتهای خبر/