بایدن:

همه آمریکایی ها تا مرداد آینده واکسن کرونا دریافت می کنند

صافی نیوز / رئیس جمهوری آمریکا گفت تا مرداد ماه ۱۴۰۰ همه آمریکایی‌ها قادر خواهند بود که واکسن کووید-۱۹ تزریق کنند.

به گزارش صافی به نقل از ایرنا، جو بایدن شامگاه سه‌شنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان که در میلواکی ویسکانسین و با حضور تعدادی تماشاچی انجام شد، این مطلب را مطرح کرد.

وی همچنین اظهارات هفته گذشته سخنگوی کاخ سفید خود مبنی بر اینکه هدف بازگشایی مدارس، فقط یک روز حضوری در هفته بود، گفت: نه این درست نیست. این چیزی است که گزارش شد. این درست نیست. این یک اشتباه ارتباطی بود.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: فکر می‌کنم که باید معلمان را واکسینه کنیم. باید آنها را در اولویت‌های نخست قرار دهیم.

بایدن با تاکید بر اینکه فارغ از میزان اثرگذاری واکسن‌ها که برخی ۹۵ درصد و برخی کمتر اثر دارند، از همه آمریکایی‌های واجد شرایط خواست تا برای دریافت واکسن اقدام کنند.

وی تصریح کرد: “همه اینها هنوز هم موثر خواهند بود. بنابراین تصور واضح این است که اگر واجد شرایط هستید، در صورت موجود بودن، واکسن بزنید. واکسن بزنید. ”

رئیس جمهوری آمریکا درباره واکسن برای کودکان هم اظهار کرد: هنوز واکسن برای کودکان مجاز نشده است تا این کار انجام شود. ما حتی هنوز آزمایش را در مورد کودکان انجام نداده‌ایم که آیا بعضی از واکسن ها موثر هستند یا نیستند یا چه چیزی مورد نیاز است.

بایدن خطاب به کودکی که همراه مادرش این سوال را پرسید، اطمینان داد: “شما ایمن‌ترین گروه مردم در کل جهان هستید”. “من از این بابت نگران نخواهم بود. قول می دهم”. “اما من می‌دانم که این یک نوعی نگرانی است.”

کریسمس آتی
رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به این سوال که چه زمانی فکر می‌کند کشور به شرایط عادی خود بازگردد، گفت احتیاط می‌کند که جدول زمانی را پیش بینی کند، اما به “کریسمس بعدی” به عنوان لحظه‌ای اشاره کرد که کشور می‌تواند تحت “شرایط بسیار متفاوت” قرار بگیرد.

بایدن خاطرنشان کرد که با واکسیناسیون‌های فعلی و واکسیناسیون «جانسون و جانسون» در آینده، توانایی ادامه بیماری “به دلیل مصونیت گله‌ای به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد”.

وی افزود: بنابراین اگر این کار به همان روش انجام شود، همانطور که مادرم با لطف خدا و حسن نیت همسایگان می‌گفت، تا کریسمس آینده فکر می‌کنم که به خواست خدا در شرایط بسیار متفاوتی از امروز قرار خواهیم گرفت.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: یک سال بعد، من فکر می‌کنم تعداد افراد بیشتری که باید از لحاظ اجتماعی فاصله بگیرند و ماسک بزنند کمتر خواهد بود، اما ما نمی‌دانیم.

بار دیگر بایدن هشدار داد که نمی‌واهد “در اینجا چیزی بیشتر قول دهد”.

تغییر مجازات مواد مخدر
رئیس جمهوری آمریکا همچنین درباره تغییر قانون بازداشت مصرف کنندگان مواد مخدر هم گفت: هیچ کس نباید به دلیل جرم مواد مخدر به زندان برود. هیچ کس برای استفاده یک دارو نباید به زندان برود. آنها باید به توانبخشی مواد مخدر بروند.

بایدن افزود: ما باید در موقعیتی قرار بگیریم که سیستم مجازات را تغییر دهیم.