معاون رئیسی:

همه اهداف سه سفر سرزده رئیس جمهور محقق شده است

صافی نیوز / معاون اجرایی رئیس‌ جمهور با بیان اینکه یکی از مهم ترین اولویت اساسی دولت اجرای عدالت متوازن در همه استانهای کشوراست، گفت: به همین منظور رئیس جمهور دو سفر استانی برنامه ریزی شده خود را به استان های ایلام و کهگیلویه و بویراحمد اختصاص دادند.

به گزارش صافی به نقل از ایرنا، «صولت مرتضوی » شنبه شب در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما افزود: پس از استقرار دولت سیزدهم رئیس جمهور از زمان آغاز به کار دولت تا کنون تقریبا هر هفته به یک استان سفر کرده و همه اهداف سه سفر سرزده ایشان نیز محقق شده است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما تقریباً با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان تام‌الاختیار وزرا و سازمان‌ها با محوریت معاونت اجرایی در سفرهای استانی موارد متعدد را مورد بررسی قرار می‌دهیم، افزود: در این سفرها درباره موارد متعددی که مربوط به آن استان است، تصمیم‌گیری می‌شود.

مرتضوی با بیان اینکه در برخی از استان‌ها مولفه‌ها و شاخص‌های توسعه آنها نسبت به میانگین شاخص کشوری عقب‌تر است، گفت: وقتی که در حضور معاون اول رئیس جمهور و وزرای مرتبط و دستگاه‌های اجرایی برای انجام سفر استانی توافق می شود، بستر برای سفر رئیس جمهور در این حوزه مهیا می‌شود.

وی بر سفر استانی رئیس جمهور به استانهای محروم و کمتر توسعه یافته تاکید کرد و گفت: به همین منظور طبق برنامه ‌ریزی‌های انجام شده استان ایلام و استان کهگیلویه و بویراحمد انتخاب شدند تا با رفع محرومیت ها در این استانها بتوانیم به یک تعادل نسبی در کشور برسیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور اظهارداشت: قبل از انجام سفر با مسئولان استان جلسه‌ای را برگزار می‌کنیم و حسب نیاز اقدامات لازم انجام می‌شود، یعنی در این جلسه بررسی می‌شود که مشکلات استان در چه محورهایی است، لذا وزیر منتخب به عنوان نماینده رئیس جمهور از قبل انتخاب و به شهرستان مورد نظر اعزام می‌شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اینکه رئیس جمهور از زمان آغاز به کار تا کنون تقریبا هر هفته به یک استان سفر کرده است اظهار کرد: ، رئیس جمهور سفرهای استانی خود را از استان‌های محروم و کمتر توسعه یافته آغاز کرده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اولویت‌های سفر رئیس جمهور افزود: اتمام طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام از مهم ترین اولویت های این سفرها است، زیرا تعداد قابل توجهی طرح در کشور به صورت نیمه تمام باقی مانده است که باید به پایان برسد.

مرتضوی با بیان اینکه عملیات اجرایی چند سد در استان کهکیلویه و بویراحمد آغاز شده است، گفت: در این استان یکی از بزرگ‌ترین سدهای کشور با ظرفیت ۲ میلیارد و ۲۰۰ هزار متر مکعب آبگیری دارد که طی صحبت‌هایی که با وزیر نیرو به عمل آمد مقرر شده اعتبارات لازم برای این طرح تأمین شود و در اسرع وقت این طرح به بهره‌برداری برسد.

وی تصریح کرد: پروژه دوم پروژه‌ای است که بخش اعظمی از آب شهر یاسوج و بخشی از آب شهر شیراز را تامین می‌کند، این پروژه اساساً با هدف تامین آب شرب احداث شده است که تقریباً ۳۰ درصد پیشرفت داشته است، لذا ظرف یکی دو سال آینده این دو سد به بهره‌برداری می‌رسد و بخش اعظمی از آب شرب شهر شیراز و هم بخش قابل توجهی از آب شرب آشامیدنی شهر یاسوج تامین خواهد شد.

همه اهداف سه سفر سرزده رئیس جمهور محقق شده است

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با بیان اینکه همه اهداف سه سفر سرزده رئیس جمهور محقق شده است، گفت: بخش قابل توجهی از اعتبارات آن‌ها هم در سنوات آینده در لوایح بودجه پیش‌بینی خواهد شد تا این سدها به بهره برداری برسد و مردم از منافع این پروژه‌ها استفاده کافی و وافی را به عمل آورند.

وی با اشاره به اینکه در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه آب، خاک و کشاورزی ۵۲ طرح مورد بررسی قرار گرفت، افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد رتبه سوم در بخش پرورش آبزیان را در کشور دارد، احداث سدها هم به توسعه صنعت و آبزی‌پروری کمک می‌کند و هم بخش قابل توجهی از زمین‌های پایین دستی را تحت پوشش کشاورزی قرار می‌دهد.

مرتضوی اظهارداشت: از سوی دیگر با همکاری های انجام شده در حوزه گیاهان دارویی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌ریزی مناسبی شده است و با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام مقرر شد تا وزارت جهاد کشاورزی اقدامات خوبی را انجام دهد، حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های طیور در استان اختصاص داده شد و وزیر جهاد کشاورزی برنامه‌های مناسب و مطلوبی را در راستای توسعه حوزه کشاورزی در این استان ارائه دادند که در دستور کار قرار گرفته است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با بیان اینکه در بخش بهداشت و درمان بخشی از مشکلات مردم در این استانها برطرف خواهد شد، گفت: آقای رئیس جمهور از نزدیک از روند بازسازی سی سخت بازدید داشتند و مسئولان امر هم در این سفر جناب آقای رئیس جمهور را همراهی کردند، ۴۵۹۹ واحد به نحوی از زلزله خسارت دیده بودند که در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته است تا الان از تعداد کل واحدهای خسارت دیده ۱۶۹۹ واحد تکمیل شده است و همچنین اقدامات خوبی در خصوص واحدهای تخریبی و واحدهای که نیاز به احداث داشتند انجام شده است.

مرتضوی با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور دستور دادند تا منابع لازم پیش بینی شود خاطرنشان کرد: هم منابع بلاعوض و هم تسهیلات بانکی باید در اختیار دستگاه اجرایی قرار بگیرد، تا قبل از فصل سرما بخش اعظمی از مردم بتوانند در منازلشان سکنی کنند، لذا رئیس جمهور دستور بازگشت بیشتر حادثه دیدگان سی سخت به خانه هایشان تا قبل از فصل سرما را صادر کردند.

معاون اجرایی رییس جمهور با اشاره به اینکه از یک میلیون مسکنی که قرار است در دولت احداث شود، ۹ هزار واحد برای جوانان استان کهگیلویه و بویر احمد احداث خواهد شد، افزود: در این سفر تصمیم گرفته شد از یک میلیون واحد مسکونی که بناست وزارت راه و شهرسازی احداث کند، حدود ۹ هزار واحد مسکونی ظرف یک سال آینده زمین آن تامین شود و تسهیلات لازم برای آن‌ها پیش‌بینی و عملیات اجرایی آن شروع تا برای استفاده تحویل واجدین شرایط شود.

مرتضوی افزود: بخش قابل توجهی از منابع بانک‌ها به عنوان تسهیلات قرض الحسنه در امر ازدواج جوانان باید قرار بگیرد، در این سفر با هماهنگی که با بانک مرکزی انجام گردید، مقرر شد تا منابعی حدود ۷۰۰ میلیارد تومان برای تسهیلات ارزان و قرض الحسنه به منظور ازدواج جوانان پیش‌بینی شود.

وی اظهارداشت: در حوزه اشتغال خرد و اشتغال‌های خانگی با همکاری کمیته امداد حضرت امام، ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مستضعفان مقررشد تا اقدامات خوبی در سطح استان انجام و بیش از ۱۰ هزار فرصت شغلی خانگی در این استانها ایجاد شود.

انتهای پیام/