12:09 1403/02/19

همه در چارچوب قانون و امنیت ملی باید حرکت کنیم

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: نمی خواهیم یک فضای امنیتی در فضای تشکل های اجتماعی شکل بگیرد و البته همه در چارچوب قانون و امنیت ملی باید حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در جمع فعالان مشارکت اجتماعی در تالار بزرگ کشور، اظهار کرد: دستاوردها و موفقیت های چهل سال اخیر کشور در حوزه اجتماعی کم نیست و سهم قابل توجه این دستاوردها متوجه خیریه ها و سازمان های مردم نهاد است.

وی خاطر نشان کرد: بخشی از رشد جمهوری اسلامی ایران در توسعه انسانی، نتیجه مشارکت های داوطلبانه و غیر دولتی است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور تاکید کرد: واقعیت این است که جمهوری‌اسلامی ایران موقعیت های زیادی برای رشد تشکل های مردم نهاد به وجود آورد و ۲۷۰۰ سازمان ثبت شده در حوزه زنان و خانواده داریم.

ابتکار تصریح کرد: رئیس جمهور بر حضور نهادهای مدنی تاکید دارد تا فضا برای دیده بانی و رصد فراهم شود و خوشحالیم که امروز در تمام شاخص های اجتماعی با وجود بسیاری از مشکلات رشد شاخص هایی چون بهداشت و ورزش را با کمک تشکل های غیر دولتی داشتیم.

وی افزود: امروز در شرایطی هستیم که حضور تشکل ها در جامعه مشهود است و در معاونت زنان و خانواده به طور خاص طرحهایی داریم که برون سپاری کردیم و در حال حاضر با بسیاری از تشکل‌ها همکاری برون سپاری داریم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: امیدوارم شاهد رشد شاخص های اجتماعی بیش از این باشیم و با توجه به اینکه هر دستگاهی گزارشی از تحولات چهل ساله ارائه می دهد خوب است گزارش سازمان های غیر دولتی را در چهل سالگی انقلاب داشته باشیم و برای آینده برنامه ریزی کنیم چرا که فعالیت جوانان در این حوزه بسیار قوی است و در دولت باید برای آنها برنامه ریزی کنیم تا برای افق و مسیر آینده جوانان نقش داشته باشند.

ابتکار در پاسخ به پرسش یکی از فعالان محیط زیست که تقاضای روشن شدن وضعیت دستگیر شدگان محیط زیست را داشت، گفت: در دولت تلاش می کنیم این مشکلات حل شود و نمی خواهیم یک فضای امنیتی در فضای تشکل های اجتماعی شکل بگیرد و البته همه در چارچوب قانون و امنیت ملی باید حرکت کنیم؛ دولت می خواهد از سرمایه اجتماعی عظیم به نحو درستی استفاده کند.

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *