رییس مرکز استراتژیک وزارت صنعت و فناوری چین:

همکاری های خوبی بین ایران و چین در حال انجام است

صافی - رییس مرکز استراتژیک وزارت صنعت و فناوری چین گفت: همکاری های مناسبی با ایران در حال شکل گیری است و آذربایجان غربی از جمله استان های هدف این همکاری ها است.

«یانگ جو» (Yang ju) روز دوشنبه در حاشیه بازدید از شهرک فناوری الکترونیک غذایی ارومیه و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همکاری های اقتصادی ایران و چین از دو سال پیش افزایش یافته است و بازدید هیات های سرمایه گذاری دو کشور مبنای تداوم افزایش همکاری ها به شمار می رود.

وی با تاکید بر اینکه زمینه های بسیاری برای افزایش مراودات با آذربایجان غربی وجود دارد، ادامه داد: بازدید از نمایشگاه تولیدات منطقه در روز جاری نشان داد که ظرفیت مناسبی در زمینه صنایع غذایی این استان وجود دارد.

رییس مرکز استراتژیک وزارت صنعت و فناوری چین اضافه کرد: برخی از محصولات غذایی از جمله انواع آب میوه های این استان به صورت طبیعی و قابل قبول تولید می شود و زمینه توسعه همکاری ها در این بخش وجود دارد.

 رییس مرکز استراتژیک وزارت صنعت و فناوری چین همراه با یک هیات چینی صبح امروز پس از توقف چند ساعته در تبریز، وارد ارومیه شد و از واحدهای پارک علم و فناوری، شهرک فناور الکترونیک و صنایع غذایی ارومیه بازدید کرد؛ دیدار با فعالان حوزه فناوری و بازدید از مرکز خدمات سرمایه گذاری و صنایع تبدیلی غذایی ارومیه از دیگر بخش های این سفر یک روزه است.