مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

هیئت های عزاداری نباید وارد مسائل تبلیغات انتخابات و انحرافی شوند

صافی نیوز - تبریز- مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات مجلس هیئات های حسینی نباید وارد مسائل جناحی و تبلیغاتی و انحرافی شوند.

به گزارش صافی نیوز، حجت الاسلام حسن شعبانی شامگاه دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ورود هئیات حسینی به عرصه ای که جناحی و دسته بندی خاصی بوده و در شان امام حسین علیه السلام نیست و ممنوع است.

وی با اشاره به مواردی که لازم است هیئات حسینی در ایام عزاداری رعایت کنند، افزود: یکی از مهم ترین نکات رعایت ساعت شروع و پایان عزاداری است، هئیات حسینی باید طبق ساعتی که از سوی سازمان تبلیغات اعلام می شود به اجرای برنامه عزاداری بپردازند.

شعبانی پخش نذورات در بین خانواده های نیازمند را یکی دیگر از نکات لازم توجه ذکر کرد و ادامه داد: گاهی اوقات مشاهده می شود نذورات در مناطق مرفه شهر پخش می شود لازم است به این نکته توجه گردد که پخش نذورات در مناطق کم برخوردار و در بین خانواده های نیازمند در اولویت باشد  و در کنار آن هیئات حسینی در استفاده از ظروف یکبار مصرف دقت نموده و از جمع اوری این ظروف از سطح خیابان ها و کمک به محیط زیست همکاری های لازم را داشته باشند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به محتوای مطالب و مداحی های عزای حسینی نیز تاکید کرد: هیئات حسینی باید از ارائه آثار ضعیف، انحرافی و جهت دار پرهیز نموده و اشعاری که ارائه می دهند همراه با افرایش اگاهی و بصیرت، سازنده و روشنگرانه باشد.

وی در ادامه موضوع خانواده را یکی از مهم ترین بحث های ذکر شده در محتوای مبلغین دینی اعلام کرد و افزود: امسال یک موضوع محوری به صورت ملی و سراسری در دستور کار مبلغین دینی در مراسم های عزاداری قرار گرفته و آن بحث پرداختن به خانواده است.

وی افزود: مبلغین دینی از ظرفیت ماه محرم به انواع آسیب هایی که بنیان خانواده را سست می کند پرداخته، آسیب ها را شناسایی کرده و آموزش های لازم را جهت تحکیم و تعالی خانواده ها به کار می گیرند.

d987db8cd8a6d8aa d987d8a7db8c d8b9d8b2d8a7d8afd8a7d8b1db8c d986d8a8d8a7db8cd8af d988d8a7d8b1d8af d985d8b3d8a7d8a6d984 d8aad8a8d984db8c 5d64da24f1d3d

شعبانی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به تعداد هئیت های حسینی در سطح استان گفت:در حال حاضر ۶هزار هیئت در استان آذربایجان شرقی و ۲هزار و ۶۰۰هیئت در تبریز وجود دارد.

وی تعداد انجمن اسلامی استان را یک هزار و ۲۰۰ انجمن اسلامی عنوان کرد.

بنابه گفته مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی هفت هزار و ۵۰۰مسجد در استان توسط سازمان تبلیغات اسلامی شناسایی و ثبت شده اند.

شعبانی با اشاره به تعداد مبلغین دینی استان نیز گفت: در حال حاضر یک هزار و ۲۷۴مبلغ بومی در استان وجود دارد که ‌از این تعداد یک هزار و ۱۰نفر را آقایان و ۱۶۴نفر از آنها خانم ها هستند. همچنین باید گفت خانم های مبلغ که در حسینیه ها و مساجد حضور دارند شناسایی شده اند و تحت آموزش های مختلف قرار گرفته اند و توانمندسازی بانوان مبلغ بیشتر و به صورت جدی تر از آقایان مبلغ در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: برخی از بانوان مبلغ نیز شناسایی نشده  و کارت شناسایی نیز ندارند و محتوای مطالب آنها را سازمان تبلیغات اسلامی تایید نمی کند و اگر خطایی در گفتار آنها باش  خودشان پاسخگو هستند.

انتهای خبر/