هیات رئیسه درمورد تجمیع طرح استانی شدن با لایحه جامع انتخابات تصمیم می‌گیرد

تهران- ایرنا- رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به ارایه لایحه جامع انتخابات به مجلس، هیات رئیسه در مورد تجمیع طرح استانی شدن با این لایحه تصمیم می‌گیرد. به گزارش ایرنا از خانه ملت، محمدجواد کولیوند امروز- یکشنبه- با یادآوری ارایه لایحه جامع انتخابات به مجلس افزود: […]

تهران- ایرنا- رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به ارایه لایحه جامع انتخابات به مجلس، هیات رئیسه در مورد تجمیع طرح استانی شدن با این لایحه تصمیم می‌گیرد.

به گزارش ایرنا از خانه ملت، محمدجواد کولیوند امروز- یکشنبه- با یادآوری ارایه لایحه جامع انتخابات به مجلس افزود: طرح استانی شدن انتخابات با نظر هیات رئیسه مجلس و موافقت نمایندگان به کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ارجاع شد، در حال حاضر هم دولت لایحه جامع انتخابات را به مجلس ارایه کرده است.
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با توجه به این موضوع هیات رئیسه مجلس باید در مورد تجمیع این طرح با لایحه دولت تصمیم‌گیری کند و در صورت موافقت نسبت به لحاظ مفاد طرح در لایحه اقدام کنیم.
وی بیان کرد: با موافقت هیات رئیسه، لایحه جامع انتخابات را بررسی و موارد مربوط به استانی شدن انتخابات را به آن اضافه خواهیم کرد زیرا دولت در این لایحه به موضوع انتخابات استانی مجلس شورای اسلامی نپرداخته است.
کولیوند در توضیح اخبار مبنی بر مخالفت شورای نگهبان با طرح استانی شدن انتخابات، گفت: در دوره‌های گذشته شورای نگهبان با این طرح مخالفت کرده است اما در شرایط کنونی هنوز اظهارنظری در این خصوص نکرده است.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: نمایندگان در جریان بررسی طرح استانی شدن انتخابات تلاش کردند ایرادات شورای نگهبان در دوره‌های قبل به این طرح را رفع کنند تا شاهد رشد کیفی انتخابات مجلس به موجب تغییرات قانونی باشیم.
سیام*۳۰۶۱*۱۵۳۵
انتهای پیام/