وزیر کشور:

هیچ کمبودی در کالاهای اساسی نداریم / با قاچاق و احتکار کالا به شدت برخورد می کنیم

صافی نیوز / وزیر کشور با بیان اینکه مشکلی از نظر موجودی کالاهایی نظیر روغن و ماکارونی در کشور نداریم، گفت: با هرگونه احتکار و قاچاق کالاها برخورد می شود.

به گزارش صافی به نقل از مهر، احمد وحیدی ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران درباره کمبود اقلامی نظیر روغن، ماکارونی در کشور اظهار داشت: در داخل کشوری کمبودی در زمینه اقلام وجود ندارد اما متأسفانه به دلیل اختلاف قیمت‌ها، مقداری زیادی به صورت غیرقانونی از مرزها خارج شدند که ستاد مبارزه با قاچاق کالا برخورد با آن را در دستور کار قرار داده است.

وی با اظهار اینکه با هرگونه قاچاق کالا برخورد می‌شود، گفت: ممکن است برخی‌ها اقلام و کالاها را نگه داشتند تا با قیمت‌های جدید به بازار عرضه کنند و اگر خلاف ضابطه باشد، احتکار محسوب و با آن برخورد می‌شود.

وزیر کشور ادامه داد: وزارت جهاد، صمت و غیره به دنبال آن هستند تا کمبودهای کالایی را جبران کنند و از نظر موجودی کالا در کشور کمبودی نداریم و مشکلی نداریم.

وحیدی درباره کمبود ماکاورنی با اظهار اینکه قیمت حوزه آرد صنف و صنعت با تغییراتی روبرو شد، افزود: موجودی‌های ماکارونی با آرد با قیمت قبلی است و اگر افزایش قیمت آرد از طریق تأمین یارانه‌ها جبران می‌شود.

وی بررسی راهکارهای توسعه و تحقق رشد اقتصادی هشت درصدی را از جمله مباحث مطرح شده در همایش اقتصادی اعلام کرد.

انتهای پیام/