وابستگی شهرداری ها به اعتبارهای دولتی کاهش یابد

سمنان – ایرنا – معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: وابستگی شهرداری ها به اعتبارهای دولتی برای توسعه و آبادانی فراگیر و بلندمدت در کشور کاهش یابد. به گزارش ایرنا، مهدی جمالی نژاد عصر پنجشنبه در نشست شهرداران، دهیاران و روسای شورای اسلامی شهرهای استان سمنان افزود: نقش شهرداران در […]

سمنان – ایرنا – معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: وابستگی شهرداری ها به اعتبارهای دولتی برای توسعه و آبادانی فراگیر و بلندمدت در کشور کاهش یابد.

به گزارش ایرنا، مهدی جمالی نژاد عصر پنجشنبه در نشست شهرداران، دهیاران و روسای شورای اسلامی شهرهای استان سمنان افزود: نقش شهرداران در توسعه کشور غیرقابل انکار است و باید از اندیشه آنان برای توسعه ایران استفاده کرد.
وی بیان کرد: هدف از تشکیل شهرداری ها و دهیاری ها رفع محرومیت و ایجاد توسعه در کشور است و با انتخاب شخصیت های فرهیخته می توان برای آبادانی کشور گام برداشت.
جمالی نژاد اضافه کرد: شهرداری های کشور با درآمد پایدار می توانند برای محرومیت زدایی اقدام کنند و با حمایت های دولتی هیچ گاه شهرداری ها توسعه نمی یابند.
** شهرداری ها با اعتماد آفرینی به حمایت دولتی نیاز نداشته باشند
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور تصریح کرد: نگاه برای توسعه شهرهای باید کشور تغییر کند و شهرداری ها با اعتماد آفرینی نیاز به حمایت دولت نداشته باشند.
وی ادامه داد: شهرداری ها برای کسب درآمد پایدار اعتماد مردم را جلب کنند و نباید اجازه دهیم اعتماد آحاد جامعه به مسئولان به حداقل برسد.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور ادامه داد: مشکلاتی که اکنون در کشور وجود دارد در دهه ۶۰ و ۷۰ وجود نداشت چرا که در آن زمان مردم به دولتمردان اعتماد بیشتری داشتند.
وی تصریح کرد: از ظرفیت شهرهای کویری باید برای توسعه اقتصادی استان ها بهره برد و با تغییر نگرش می توان به درآمد پایدار و توسعه رسید‌.
جمالی نژاد اضافه کرد: مسئولان استان سمنان معتقدند اقدام های خوبی در شهرها و روستاهای استان در چند سال گذشته انجام شده است اما برای اجرای طرح های بیشتر به تخصیص اعتبارهای قابل توجه نیاز است.
** قانون مداری در اولویت کار شهرداران باشد
معاون وزیر کشور در ادامه خاطرنشان کرد: قانون مداری در اولویت کاری شهرداران باشد و شهرداران در کارگروه های حقوقی برنامه های کاری خود را برای اجرا بررسی کنند.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور تصریح کرد: فعالیت کاری شهرداری ها بسیار متنوع است و با وجود کمبود اعتبارها می توان برای رفع مشکلات عمرانی در شهرهای کشور اقدام کرد.
به گزارش ایرنا، بنا به گزارش مرکز آمار ایران از نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ استان سمنان ۵۰۲ هزار نفر جمعیت شهری و ۱۴۱ هزار و ۸۵۸ نفر جمعیت روستایی داشته و از نظر شاخص جمعیت استان سی ام کشور است.
در استان سمنان ۲۰ شهر و بیش از ۲۸۰ روستای بالای ۲۰ خانوار وجود دارد.
۷۳۳۹/۷۴۰۸