واردات کالاهای گروه چهارم در مناطق آزاد هم ممنوع شد

واردات کالاهای گروه چهارم حتی در مناطق آزاد تجاری و ویژه‌ اقتصادی هم ممنوع شد. به گزارش ایسنا، پیرو صدور مجوز واردات کالاهای گروه چهارم به برخی از مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی توسط برخی مسئولان استان‌های مرتبط آن مناطق، رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد که در جلسه امروز هیأت دولت این تخلف […]

واردات کالاهای گروه چهارم حتی در مناطق آزاد تجاری و ویژه‌ اقتصادی هم ممنوع شد.

به گزارش ایسنا، پیرو صدور مجوز واردات کالاهای گروه چهارم به برخی از مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی توسط برخی مسئولان استان‌های مرتبط آن مناطق، رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد که در جلسه امروز هیأت دولت این تخلف برخی مناطق مطرح شد.

طبق اعلام بانک مرکزی و به گفته همتی، نظر دولت همچنان بر ممنوع بودن ورود این کالاها به کشور حتی در مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی است.

گفتنی است؛ ممنوعیت واردات کالاهای گروه چهارم به کشور در خرداد ماه امسال طی یک لیست شامل ۱۳۳۹ قلم کالا از سوی محمد شریعتمداری – وزیر صنعت، معدن و تجارت وقت – ابلاغ شده بود که اینک این ممنوعیت به مناطق آزاد و ویژه تجاری نیز تسری پیدا کرده است.

از عمده‌ترین اقلام گروه چهارم کالایی برای واردات، لباس و منسوجات، لوازم آشپزخانه، ابزار کار، لوازم مورد استفاده در ساخت مسکن، خودرو، کفش و کیف و سایر مصنوعات چرمی، لوازم آرایشی بهداشتی و مبلمان و مصنوعات چوبی هستند.

انتهای پیام