واکسنی با صد در صد کارآمدی علیه تاثیر شدید ویروس کرونا ساخته شد

صافی نیوز / به نقل از یزینس اینسایدر نوشت،واکسنی کووید۱۹ که شرکت های داروسازی سانوفی و گلاکسواسمیت کلاین برای مقابله با کووید ۱۹ ابداع کرده اند از شدید شدن این بیماری هنگام ابتلا فرد و بستری شدن وی در بیمارستان جلوگیری می کند.

به گزارش صافی به نقل از خبرآنلاین، این شرکت ها داده های مربوط به تحقیقات واکسن را به رگولاتورها ارائه کرده اند. به گفته سانوفی (فرانسوی) و گلاکسو اسمیت کلاین (انگلیسی) داده های آزمایش بالینی واکسن نشان می دهد تزریق ۲ دز از واکسن «سانوفی-GSK» از ابتلا به نوع شدید کووید ۱۹ و بستری شدن فرد در بیمارستان به میزان ۱۰۰ درصد جلوگیری می کند. به گفته آنها ایمنی واکسن نیز در حد مناسب است.

در این میان یک تحقیق جداگانه نشان داد هنگامیکه از واکسن مذکور به عنوان بوستر برای افرادی استفاده می شود که قبلاً یک دز از واکسن دیگری را دریافت کرده اند، سطح آنتی بادی خنثی کننده ویروس در بدن دریافت کننده ۱۸ تا ۳۰ بار افزایش می یابد.

هرچند به نظر می رسد تاثیرگذاری محصول سانوفی-گلاکسو در جلوگیری از ابتلا به نوع شدید کووید ۱۹ و بستری شدن با واکسن های مبتنی بر فناوریmRNA یکسان است، اما در جلوگیری از بروز علائم بیماری پس از ابتلای فرد به کووید ۱۹ کارآمدی کمتری دارد. این دو شرکت ادعا کرده بودند تاثیرگذاری واکسن در جلوگیری از ظهور علائم کووید ۱۹ در فرد ۵۸ درصد است.

این در حالی است که هم اکنون بیش از ۱۰ میلیارد دز واکسن کووید ۱۹ در جهان تزریق شده است. این امر نشان می دهد تقاضا برای واکسن جدید این بیماری مربوط به کشورهای فقیرتر و همچنین طرح های تزریق واکسن بوستر خواهد بود.

واکسن سانوفی- گلاکسو چند مزیت بر نمونه های فعلی دارد. نخست آنکه می توان واکسن مذکور را در دمای یخچال نگهداری کرد، بنابراین حمل ونقل و ذخیره سازی آن از واکسن های mRNA فعلی راحت تر است. همچنین این محصول مبتنی بر فناوری پروتئین نوترکیب ساخته شده است.

انتهای پیام/