واکنش آمریکا به عقب نشینی اروپا از قطعنامه علیه ایران

صافی نیوز / سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه پنجشنبه تصریح کرد عقب‌نشینی کشورهای اروپایی از صدور قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس با حمایت واشنگتن صورت گرفته است.

به گزارش صافی به نقل از فارس، «ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری شامگاه پنجشنبه گفت: «مدیر کل آژانس، گروسی، طرحی را برای پرداختن ایران به مسائل پاسخ‌داده‌نشده در خصوص برنامه هسته‌ای خود ارائه کرد. سه کشور اروپایی با حمایت کامل ایالات متحده آمریکا به این تصمیم رسیدند که بهترین روش برای حمایت از ابتکار مدیر کل، پیش نبردن پیش‌نویس قطعنامه در نشست شورای حکام است.»

وی اضافه کرد: «ما از نتیجه نشست شورای حکام درباره ایران و طرح ارائه شده توسط مدیر کل آژانس اتمی خرسندیم. ما می‌دانیم که مدیر کل آژانس برنامه‌ای واقع‌بینانه پیشنهاد کرده که ایران آن را پذیرفته است.»

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا در ادامه در پاسخ به سئوالی در خصوص موضع واشنگتن در خصوص پاره‌ای گزارش‌ها مبنی بر اینکه ممکن است ظرف هفته‌های آینده گفت‌وگویی میان ایران و آمریکا در بروکسل انجام شود، گفت: «چیزی که همواره در این خصوص گفته‌ایم این است که ما نه خوش‌بین هستیم و نه بد بین. ما در خصوص دیپلماسی‌مان، هوشیار هستیم و می‌دانیم که با شریکانمان یعنی سه کشور اروپایی در این خصوص تعامل داریم.»

انتهای پیام/