واکنش آیت الله نوری همدانی به حواشی جشنواره فجر

صافی نیوز / مرجع تقلید شیعیان با اشاره به هنجارشکنی در جشنواره فجر گفت: متاسفانه شاهد هنجارشکنی‌هایی بودیم که به نام جشن پیروزی انقلاب اسلامی در جشنواره فیلم فجر صورت گرفت مسئولان باید جلوی تکرار این گونه هنجارشکنی‌ها را بگیرند.

به گزارش صافی به نقل از تسنیم، آیت‌الله نوری همدانی، مرجع تقلید شیعیان ظهر امروز در دیدار با رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور که در دفتر معظم له برگزار شد اظهار داشت: صبر در رسیدگی به پرونده‌های قضایی از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه قضات قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین اهداف بعثت انبیاء برقراری عدل و عدالت در جوامع بشری بوده است افزود: قضات باید با قاطعیت در مقابل هنجار شکنی‌هایی که سبب نارضایتی افکار عمومی می‌شود بایستند تا حقی از مردم ضایع نشود.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: امیرالمومنین(ع) در نامه به مالک اشتر، علم و تقوا را مهترین شاخصه و معیار انتخاب قضات دانست، در گزینش قضات باید بهترین افراد به جهت تقوا و پاکدامنی و آگاهی به احکام و قوانین اسلام انتخاب شوند، قضات نقش برجسته‌ای در اجرای احکام و قوانین اسلام و برقراری عدالت در جامعه دارند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه بیان کرد: در تربیت قضات آگاهی و دانش به علوم و فناوری روز که مرتبط با قضاوت است نیز لحاظ شود تا قضات در کنار خیرخواهی و تقوا بتوانند بر اساس عدالت حکم صادر کنند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به هنجارشکنی در جشنواره فجر گفت: متاسفانه چند روز قبل شاهد هنجارشکنی‌هایی بودیم که به نام جشن پیروزی انقلاب اسلامی در جشنواره فیلم فجر صورت گرفت و به جای اینکه از آثار و اهداف انقلاب اسلامی گفته شود مطالبی خلاف شرع در آنجا مطرح شد.

وی افزود: نباید به نام جشن پیروزی انقلاب و برگزاری جشنواره فیلم فجر شاهد هنجارشکنی و مطرح شدن مسائل خلاف شرع و خلاف اسلام باشیم، فلسفه انقلاب و هدف امام خمینی (ره) پیاده سازی احکام اسلام ناب محمدی بوده و هست و رهبر معظم انقلاب نیز در پی همین تفکر هستند تا اسلام ناب محمدی در جامعه پیاده شود.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه مسئولان باید جلوی تکرار این گونه هنجارشکنی‌ها را بگیرند، خاطرنشان کرد: هنرمندان ما اکثراً متدین و متعهد به آرمان‌های انقلاب هستند و نباید اشتباه یک فرد را به پای همه نوشت و باید جلوی تکرار این گونه هنجارشکنی‌ها گرفته شود.

انتهای پیام/