واکنش فرمانده سپاه کردستان درباره شایعه اعزام تانک به سنندج

صافی نیوز / فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان شایعه رسانه‌های معاند درباره آوردن تانک به سنندج و ریختن خون جوانان را تکذیب کرد و گفت: انتظار داریم در شرایط کنونی که دشمنان جو روانی گسترده‌ای علیه نظام و مردم ایران به راه انداخته اند، نخبگان در راستای خنثی سازی توطئه‌های آنان ورود کنند.

به گزارش صافی به نقل از ایرنا، سید صادق حسینی روز چهارشنبه در یک گفت و گوی صمیمی با خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: در وقایع اخیر دشمنان با تمام توان برای ایجاد اغتشاش و ناامنی کشور به ویژه استان کردستان تلاش کردند و جای نخبگان در این عرصه برای مقابله با جو روانی موجود، خالی بود.

وی بر لزوم اقناع و آگاه سازی جامعه و قشر جوان و تبیین اهداف دشمن تاکید کرد و افزود: دشمن می خواهد از داخل ما را دچار تفرقه کند، بنابراین رسانه ها باید ورود کرده و خانواده ها و جامعه را به آرامش توصیه کنند.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان نقش رسانه ها را در مقابله با جنگ روانی دشمن بسیار مهم و تاثیرگذار دانست و یادآور شد: در چند سال اخیر پیشرفت های زیادی در بخش های مختلف کرده ایم و دشمنان از این قضیه نگران و به دنبال ایجاد فتنه و آشوب هستند.

حسینی با بیان اینکه باید از منافع کشورمان دفاع کنیم، از تخریب اموال عمومی توسط برخی افراد سودجو و فریب خورده انتقاد کرد و گفت: برخی از روی هیجان و احساسات و تبلیغات رسانه ای دشمن دست به این کارها می زنند که باید آنان را آگاه کرد.

وی مرگ مرحومه مهسا امینی را بهانه دشمن برای فتنه و اغتشاش در کشور عنوان کرد و اظهار داشت: چرا رسانه های معاند برای فاطمه اسدی یا شلیر رستمی اظهار تاسف نکردند و فقط روی مرگ دختر سقزی مانور دادند.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان خواستار همفکری برای رفع مشکلات و آگاه سازی قشر جوان شد و ادامه داد: انتقاد سازنده همواره باید وجود داشته باشد اما تخریب و اغتشاش به ضرر خود مردم و توسعه استان است.

مدیرکل صدا و سیمای کردستان هم در این نشست اظهار داشت: در حوادث اخیر پدیده‌ای مبتنی بر وجوه اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و عوامل داخلی و خارجی اتفاق افتاد و هزینه های مادی و معنوی زیادی بر کشور تحمیل کرد.

جعفر عبدالملکی افزود: دشمن از تمام توان خود به ویژه فضای مجازی، برای کاهش، فرسایش و از بین بردن سرمایه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی استفاده کرد.

وی هدف اصلی دشمن را براندازی نظام جمهوری اسلامی دانست و ادامه داد: اتفاقات اخیر از لحاظ روانی متفاوت از اغتشاشات سال‌های ۹۸ و ۸۸ بود و دشمنان منجسم تر از گذشته روی اذهان عمومی کار می‌کنند.

مدیر کل صدا و سیمای کردستان بر لزوم تبیین خدمات نظام در بخش‌های مختلف تاکید و اضافه کرد: باید به جوانان و قشر نوجوان جامعه این موضوع را فهماند که با ایجاد اغتشاش و ناامنی، استان از مسیر توسعه عقب می‌ماند که کاملا به ضرر مردم کردستان است.
برخی از خبرنگاران و روزنامه نگاران استان کردستان نیز در این نشست دیدگاه های خود را با فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در میان نهادند.

انتهای پیام/