واکنش فعال اقتصادی به اظهارات اشتباه نامزدهای انتخاباتی در مناظره

صافی نیوز / یک فعال اقتصادی با اشاره به اظهارات اشتباه نامزدهای انتخاباتی در مناظره در ارائه آمار و ارقام، در این باره توضیحاتی ارائه کرد و گفت : اطلاعات وآماری که دیشب در مناظره توسط اقایان قاضی زاده هاشمی، زاکانی و رئیسی بیان شد غلط بود ولی مجری تلویزیون ساده از کنار آن گذشت.

به گزارش صافی به نقل از ایرنا، سیدحمید حسینی فعال اقتصادی در واکنش به برخی اظهارنظرها در مناظرات در رشته توییت هایی نوشت: اطلاعات وآمار غلطی که دیشب در مناظره توسط اقایان قاضی زاده هاشمی، زاکانی و رئیسی بیان شد ولی مجری تلویزیون ساده از کنار آن گذشت را در سه توئیت #بعدی تقدیم می کنم.

اقای قاضی زاده هاشمی که انصافا مستقل واخلاق مدار بود، مدعی شد که نقدینگی بعد از انقلاب ۷۰ هزار برابر شده است، در حالیکه در ۴۰ سال گذشته ارز ۳۰۰۰برابر و نقدینگی ۶۰۰۰ برابر شده است.

نقدینگی در سال ۶۰ حدود ۵۰۰ میلیارد تومان ونرخ ارز حدود ۷ تومان بوده است.

اقای زاکانی ادعا کرد که دولت از محل بورس ۳۰۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه خود را تامین کرده است.

این امار غلط است و دولت این مبلغ را از ملت و بانک ها استقراض کرده وسود پرداخت می کند.

درامد دولت از فروش سهامش در بانک، بیمه و واحدهای پالایشی کمتر از ۵۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

جناب اقای رییسی نیز اعلام فرمودند که مالیات بنگاه های تولیدی را از ۲۵ درصد به ده درصد کاهش می دهند، اکنون طبق مصوبه مجلس مالیات ۲۰ درصد می باشد.

در رابطه با واگذاری ها نیز تنها دولت را مقصر دانستند. در شورای عالی واگذاری نمایندگان سایر قوا حضور دارند و باید پاسخگو باشند.

اقای زاکانی در مناظره ادعا کرد که دولت از بورس ۳۰۰ هزار میلیارد تومان تامین مالی کرده (یعنی سهام فروخته) واز این طریق سهامداران خرد را بر علیه دولت تحریک نمود، در حالیکه فروش سهام دولت فقط ۳۸ هزار میلیارد تومان بوده و دولت از بازار سرمایه استقراض کرده و ربطی به بورس نداشته است.

انتهای پیام/