واکنش محسن رضایی به اقدام اخیر سپاه

صافی نیوز / معاون امور اقتصادی رئیس جمهور گفت: دیپلماسی و میدان با هم است و باید در هر دو توکل بر خدا همچنین تدبیر و اعتماد به نفس داشت.وی افزود الان اگر دو رزمنده ما را در سوریه به شهادت برسانند با انواع موشک‌ها بر سرشان مواجه خواهند شد.

به گزار صافی به نقل از فارس، محسن رضایی، معاون امور اقتصادی رئیس جمهور امروز  در یادواره سردار شهید علی تجلایی در تالار پتروشیمی تبریز اظهار داشت: امید است روحیه پاسداری از انسان، و ارزش‌های اسلامی به برکت ماه شعبان ادامه داشته باشد.

شهدا آبرو و عزت به ایران دادند

وی با گرامیداشت یاد شهدا مخصوصا شهدای آذربایجان گفت: این شهدا آبرو و عزت به ایران دادند.

معاون امور اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه علی تجلایی قهرمان گمنامی بود که کمتر شناخته شده است، گفت: این شهید نقش بسیار زیادی داشته ولی کمتر شناخته شده است.

وی با یاد همسر فداکار شهید علی تجلایی، گفت: او همانند شمع برای تربیت فرزندان خود سوخت و همانند همسرش، یک زن شجاع ولی گمنام بود.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس با تاکید بر اینکه شهادت در زندگی علی تجلایی موج می‌زد، افزود: گویی اینها لحظه شماری برای شهادت داشتند و در زندگی،گفتار و رفتارشان یک چیز بود، آن هم شهادت بود.

وی خاطرنشان کرد: جای سووال است که چگونه همه از مرگ می‌ترسند ولی برخی‌ها عاشق شهادت بودند؟

رضایی با بیان اینکه در خود ایران جوری شده بود که از شهادت کمتر صحبت می‌شد و حتی حادثه کربلا از زاویه دیگر بیان می‌شد، گفت: شهدایی مثل آقا مهدی، علی تجلایی و سردار سلیمانی کاری کردند که شهادت جایگاه واقعی خود را یافت.

وی متذکر شد: امام حسین(ع) زمانی که با کل خانواده در محاصره بودند، فرموده بودند که مرگ را جز سعادت نمی‌بینم.

معاون امور اقتصادی رئیس جمهور ادامه داد: چه کسی می‌گوید که شهدا علاقه‌ای به زندگی و تشکیل خانواده نداشتند بلکه آنها شهادت را جزو و اوج زندگی می‌دانستند و به راستی هر جا چنین فلسفه‌ای ایجاد شده است، ملت آنجا شکست‌ناپذیر است.

وی تصریح کرد: در جنگ جهانی اول و دوم همه دیدید که خانواده‌های اروپایی چه زجه می‌کشیدند که فرزندان ما را به جنگ نبرید ولی در هشت سال دفاع مقدس دیدید ،خود خانواده‌ها همراه می‌شدند تا عزیزشان را به دفاع از ارزش‌ها بفرستند.

فرمانده سپاه پاسداران در دفاع مقدس ادامه داد: به دلیل همین فلسفه بوده است که ایران به این اقتدار دست یافته است.

وی تاکید کرد: الان اگر دو رزمنده ما را در سوریه به شهادت برسانند با انواع موشک‌ها بر سرشان مواجه خواهند شد.

رضایی بیان داشت: بسیاری از کشورها که زندگی‌شان را به قدرت‌های دنیا وصل کرده‌اند، ذلیل شده‌اند ولی ما اینگونه نبودیم.

وی با بیان اینکه قصه مقاومت تجلایی در سوسنگرد مشابه مقاومت مردم تبریز در مشروطه است، گفت: شبیه اتفاق مشروطه در سوسنگرد اتفاق افتاد با این تفاوت که این دفعه قهرمان مقاومت ستارخان نبود بلکه شهید علی تجلایی بود.

معاون امور اقتصادی رئیس جمهور یادآور شد: لحظات آخری که شهر سوسنگرد در حال آزادی بود هیچگونه دسترسی به آب نبود و از آب‌های جمع شده در گودالها رفع تشنگی می‌کردند،علی تجلایی نیز مجروح شده بود و مهمات هم تمام شده بود ولی این شهید با این وضع فکری به ذهن‌اش می‌رسد و سوار ماشین شده و زیر رگبار دشمن به خانه‌های سازمانی تحت نظر بعثی‌ها رفته و مهمات آورده بود.

وی ادامه داد: در سال‌هایی که علی تجلایی در جنگ بود، نشان داد که فردی خلاق، باسواد و مخلص در صحنه‌ها حاضر بود و حتی قاسم سلیمانی را او تربیت کرده است.

فرمانده سپاه پاسداران در دفاع مقدس ابراز داشت: قبل از جنگ نیز او در افغانستان حضور داشت.

وی با اشاره به عشق تجلایی به خانواده‌اش، گفت: ما نباید از تحریم‌ها بترسیم بلکه باید از فرو‌‌پاشی خانواده‌ها بترسیم.

سرمایه گذاری منفی در آذربایجان در ۱۰ سال گذشته

رضایی گفت: اگر به ۱۰ سال اخیر نگاه کنید خواهید دید که آذربایجان با سرمایه‌گذاری منفی جلو رفته است؟ آیا این شایسته آذربایجان است؟

وی ادامه داد: تحریم جنگ نابرابری است که به زندگی همه خانواده‌ها سرک می‌کشد ولی می‌توانستیم حتی در اوج محاصره اقتصادی و تحریم با فلسفه و روحیه هشت سال دفاع مقدس حتی یک فقیر هم نداشته باشیم.

این یادگار هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: تجلایی با توکل به خدا و اعتماد به نفس پیش رفت و قطعا اگر  این دو شاخصه را در هر جا داشته باشیم، شکست‌ناپذیر می‌شویم.

وی اذعان داشت: این یک مساله نیست که محاصره اقتصادی را نتوان حل کرد بلکه با توکل بر خدا و‌ اعتمادبنفس می‌توان پیش رفت در حالیکه معاند همه تلاش خود را با انواع تبلیغات می‌کند تا این اقتدار درونی جوانان را بگیرد.

رضایی گفت: دیپلماسی و میدان با هم است و باید در هر دو توکل بر خدا و‌تدبیر و اعتماد بنفس داشت.

وی با بیان اینکه فلسفه‌ای که باکری‌ها، تجلایی‌ها و شفیع‌زاده‌ها داشت یک الگوست برای همه امور، افزود: اگر این پهباد و موشک‌های ما دقیقا روی سر هدف مورد نظر می‌خورد، دستاورد جنگ است ولی بازگشت اقتدار درونی جوان‌های ایران که در دفاع مقدس به وجود آمد، اصلی‌ترین دستاورد می‌باشد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دشمن می‌داند اگر اقتدار را از جوانان بگیریم تمام شده هستند، گفت: برای مثال نوآوری محصول اقتدار درونی است و دشمن می‌داند اگر دست روی تضعیف این بخش‌ها بگذارد می‌تواند کاری کند ولی جوانان ما آگاه هستند و اجازه این کار را نمی‌دهند.

وی یادآور شد: دشمن با انواع ترفند و تبلیغ و با فضای مجازی در حال تلاش است، گفت: ارباب‌هایشان در بیرون ما را تحریم اقتصادی کردند و در درون هم خودشان تلاش می‌کنند تا بلکه این اقتدار درونی ما را از بین ببرند.

رهبری داریم که خود عاشق شهادت است

رضایی متذکر شد: الحمدالله ما رهبری داریم که خود عاشق شهادت است و ملت ایران را در صحنه نگه می‌دارد.

باید یک قیام اقتصادی کنیم

وی با تاکید بر اینکه امروز در شرایطی هستیم که باید یک قیام اقتصادی کنیم، گفت: همانطور که در انقلاب قیام سیاسی و در هشت سال دفاع مقدس قیام نظامی کردیم الان باید دولت و مردم با هم یک قیام اقتصادی کنند.

وی ادامه داد: اینکه دولت فقط نظاره‌گر باشد کار به جایی نمی‌توان برد و باید خود نیز وارد اقتصاد شوند  هم دولت و هم مردم باید در کنار هم وارد این انقلاب اقتصادی شوند.

رضایی بیان داشت: اینکه اقتصاد پشتوانه اقتدار و‌ زندگی مردم و تمدن ماست و ارزش این را دارد که یک قیام برای آن صورت گیرد.

وی با اشاره بر اینکه ما در این دولت دو برنامه اعم از حل مسائل روزانه مانند کنترل گرانی و مهارها و زنجیرهای از دست رفته در اقلام مردم و دیگری اصلاحات اساسی صورت گیرد، گفت: باید جراحی‌های بزرگ انجام گیرد تا اقتصاد حل شود از این‌رو‌ شاید در برنامه دومی دومی آثار دیرتر در زندگی مردم خواهد داشت ولی شروع شده است.

وی گفت: با حل مشکلات اقتصادی روزانه نمی‌توان کاری به زندگی مردم کرد ولی آنها هم باید حل شوند.

انتهای پیام/