واکنش وزیر بهداشت به رفتار ناشایست با رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز

صافی نیوز / در جریان سفر رئیس جمهور به خوزستان و بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان‌های کرونایی، فردی به سمت رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز حمله و او را مورد ضرب و شتم قرار داد.

به گزارش صافی به نقل از تسنیم، جمعه رئیس جمهور با همراهی تعدادی از وزیران با سفر به استان خوزستان و شرکت در شورای اداری این استان، آخرین شرایط خوزستان در زمینه شرایط آبی و بهداشت را مورد ارزیابی و دستورات لازمه را اعلام کردند.

در این میان و در جریان بازدید فرهاد عین‌اللهی، وزیر بهداشت از تعدادی از بیمارستان‌های کرونایی اهواز که با همراهی فرهاد ابول‌نژادیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز و جمعی از مسئولان حوزه بهداشت استان رقم خورد، یک فرد پس از درگیری لفظی با ابول نژادیان به وی حمله و او را مورد ضرب و شتم قرار داد.

فارغ از آنکه اقدام این فرد به چه علت بوده و آیا الزام آور بود که در جلو چشمان وزیر کشور، آبروی شبکه سلامت استان خوزستان برود و به جای متمرکز شدن بر سلامت مردم به مسائل حاشیه‌ای ورود کرد و جان مردم را به بازی گرفت، این رفتار وی نشان داد روحیه خشن حتی در میان نخبگان جامعه استان شایع است که از بدترین دستاوردهای این رفتار زشت این فرد است.

گذشته از این مسائل، سوء استفاده رسانه‌های معاند و پوشش عجیب این خبر و آمادگی آنان برای این خبر و تیتر «سیلی به رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز به دلیل دادن آمار غلط» باعث شائبه‌دار بودن موضوع و احتمال دست داشتن برخی افراد معاند برای ایجاد تنش در شبکه سلامت استان که در شرایط فعلی بیش از هر زمان به کمک سایر ارگان‌ها و مردم نیاز دارد، شده است.

برخی این اقدام فرد خاطی را یک سناریو برای بی‌ثبات نشان دادن شبکه بهداشت و ایجاد حس ناامیدی در میان مردم دانسته‌اند که همسو با سناریوی بی‌اعتبار کردن واکسن ایرانی و دیگر واکسن‌های معتبر در حال استفاده در داخل کشور است.

این رفتار با واکنش شدید مردم، اصحاب رسانه و بسیاری از مسئولین همراه بود که می‌توان از بیانیه استانداری خوزستان در محکومیت این رفتار زشت و ناپسند فرد خاطی و پیام تقدیر و حمایت وزیر بهداشت از رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز عنوان کرد.

در پیام استاندار خوزستان عنوان شده: آقای ابول نژادیان در تمام طول این مدت مبارزه با بیماری کرونا، شجاعانه و نترس خدمت کرد و می‌کند و همه شاهد تلاش‌های ارزشمند وی هستیم که چگونه در سخت‌ترین شرایط با صبر و استقامت شبکه بهداشت و سلامت استان را مدیریت کرده است.

در ادامه این پیام آمده است: هتک حرمت این مرد جهادی و پرتلاش، توهین به همه جامعه پزشکی و کادر سلامت استان است که با دادن تعداد بالایی از شهدای عرصه مدافعان سلامت، دین بزرگی بر حق همه مردم دارد.

وزیر بهداشت نیز در پیامی جداگانه ضمن تقدیر از تلاش‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز این اتفاق رخ داده را نشان از حقانیت و اقدامات شجاعانه ابول نژادیان خطاب کرد و اظهار داشت: این رفتار بی‌ادبانه و دور از اخلاق فرد خاطی نسبت به رئیس محترم دانشگاه علوم پزشکی به عنوان فرمانده مدافعان سلامت که موجب تاسف فراوان گردید نمی‌بایست خدشه‌ای در صفوف آهنین و نیز تلاش های همکاران عزیزم در استان خوزستان ایجاد نماید.

جدای از آنکه علوم پزشکی و یا دستگاه قضا چه مجازاتی برای فرد خاطی در نظر دارد باید این را مدنظر قرار داد که فرد خاطی علاوه بر بردن آبروی شبکه سلامت استان و بازی با سلامت مردم، باعث سوء استفاده شبکه‌های معاند برای زیر سوال بردن تلاش‌های شبکه سلامت کشور شده است.

انتهای پیام/