واکنش وزیر علوم به تغییرات کنکور از سال ۱۴۰۲

صافی نیوز / وزیر علوم با تاکید بر اینکه آماده اجرای سیاست های جدید کنکور ۱۴۰۲ هستیم، گفت: اگرچه بر اساس قانون باید یک سال زودتر شیوه برگزاری آزمون سراسری را ابلاغ و اعلام کنیم اما با کمی انعطاف پذیری و آمادگی سعی می کنیم سیاست‌ها را اجرایی کنیم.

به گزارش صافی به نقل از ایسنا، محمدعلی زلفی گل در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی داوطلبان کنکور ۱۴۰۱ که صبح امروز در دانشگاه امیرکبیر صورت گرفت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وزارت علوم درمورد کنکور ۱۴۰۲ منتظر تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی است. ما فقط مجری برگزاری آزمون سراسری هستیم و سیاست گذاری توسط مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام می‌شود. ما نمی توانیم برای این دو نهاد تعیین تکلیف کنیم و فقط مجری هستیم.

وزیر علوم در خصوص کم بودن زمان برای تغییر شیوه اجرای کنکور ۱۴۰۲ گفت: اگرچه بر اساس قانون قانون باید یک سال زودتر شیوه برگزاری آزمون سراسری را ابلاغ و اعلام کنیم اما با کمی انعطاف پذیری و آمادگی سعی می کنیم سیاست ها را اجرایی کنیم.

زلفی گل به حذف دروس عمومی در کنکور ۱۴۰۲ در صورت ابلاغ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی از سوی رییس جمهور و حذف درس زبان فارسی علی رغم تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر پاسداشت زبان فارسی اشاره کرد و گفت: مراجع سیاست گذاری برای کنکور شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی هستند، وزارت علوم هم اگر نظر کارشناسی داشته باشد، ‌در صحن علنی جلسه شورا ارایه می دهد. ما اجازه نداریم تعیین تکلیف نداریم.

وی در پایان اظهار کرد: در دستور جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو که هفته اخیر در وزارت علوم برگزار شد، تغییرات برخی زیرگروه ها مشخص شد، اما مقرر شد کنکور سال آینده در صورتی که مصوبه جدیدی نداشته باشیم بر اساس شیوه فعلی برگزار شود.

انتهای پیام/