ورودی پرونده‌ها در استان گیلان ۳ درصد کاهش یافت

به گزارش صافی احمد سیاوش‌پور ظهر امروز در جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاران در سالن شهید بهشتی دادگستری کل گیلان با اشاره به اینکه در استان شاهد روند رو به رشدی در صنایع و اقتصاد گیلان هستیم اظهار داشت: روند رکود و تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی در استان گیلان کند شده است. رئیس […]

به گزارش صافی احمد سیاوش‌پور ظهر امروز در جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاران در سالن شهید بهشتی دادگستری کل گیلان با اشاره به اینکه در استان شاهد روند رو به رشدی در صنایع و اقتصاد گیلان هستیم اظهار داشت: روند رکود و تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی در استان گیلان کند شده است.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه رکود از واحدهای صنعتی و تولیدی استان در حال حذف شدن است افزود: گزارشات مطلوبی مبنی بر احداث و تاسیس واحدهای صنعتی و تولیدی جدید در استان داده شده است.
سیاوش پور با تاکید بر اینکه ورودی پرونده‌های قضایی دادگستری استان در ۹ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد کاهش یافته است بیان کرد: از اول سال تاکنون بالغ بر ۳۴۰ هزار پرونده وارد دستگاه قضایی استان شده است.
وی پرونده‌های مذکور را شامل پرونده‌های اجرای احکام، تجدید نظر، دادگاه‌‌های جزایی و دادسراها عنوان کرد و گفت: ورودی اصلی پرونده‌های وارده به دادگستری استان گیلان امسال بالغ بر ۲۰۰ هزار پرونده بوده است.
رئیس کل دادگستری استان گیلان ۱۰۰ هزار پرونده از پرونده‌های سنواتی در ۱۰ ماهه گذشته در گیلان را مقطومه اعلام و خاطرنشان کرد: از منظر قضایی وضعیت جامعه از نظر اخلاقی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی رو به بهبود است.
سیاوش‌پور با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال آینده تصریح کرد: رشد فکری، سیاسی مردم و جامعه اسلامی به شیوه‌ای بالنده است که تنها در راستای تعالی کشور گام بر می‌دارند.
وی حوزه اقتصادی را نیازمند حمایت قضایی عنوان کرد و افزود: همراهی و پایبندی سه قوه، توسعه، پیشرفت و روند رو به رشد چشم انداز برنامه ششم توسعه را به‌وجود می‌آورد.
رئیس کل دادگستری گیلان پایبندی سه قوه را موجب پیشرفت جامعه دانست و تاکید کرد: در استان بر این باور هستیم که بدون هر گونه حاشیه در مسائل بی‌اساس باید با کار و اقدام جدی با کمترین صرف وقت به امورات اصلی مردم رسیدگی شود.