21:02 1403/02/16

وزارت امور خارجه هند و پاکستان را به خویشتن داری فراخواند

تهران-ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه کشورهای هند و پاکستان را به خویشتن داری و تلاش برای کاهش تنش و حل مسالمت آمیز فراخواند.

به گزارش ایرنا از اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی«بهرام قاسمی» در واکنش به اخبار منتشره درباره بروز تنش در روابط هند و پاکستان گفت: جمهوری اسلامی ایران دو کشور هند و پاکستان را به خویشتن داری و تلاش هر چه بیشتر برای کاهش تنش و حل مسالمت آمیز اختلاف و مشکلات فی مابین از طریق گفت وگو فرا می خواند.
وی افزود:ایران به عنوان یکی از کشورهای قربانی تروریسم معتقد است تنها راه مبارزه با تروریسم و افراط گرایی همکاری همه جانبه و بدون تبعیض توسط همه کشورهای جهان می باشد.
به گزارش ایرنا، رسانه های هندی به نقل از مقامات این کشور ادعا کردند که در حمله صبح امروز (سه شنبه )جنگنده های نیروی هوایی این کشور به پایگاه شبه نظامیان در خاک پاکستان بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ شبه نظامی کشته شدند.
مقام های عالی دولت و رهبران احزاب سیاسی پاکستان با محکومیت تجاوز نظامی هند به خاک پاکستان گفتند نیروهای مسلح این کشور آماده پاسخ به هرگونه تجاوز و حمله خارجی هستند.
رسانه های پاکستانی گزارش داده اند 'عمران خان' نخست وزیر این کشور قرار است امروز نشست فوق العاده ای را برای بررسی تنش نظامی پاکستان و هند برگزار کند.
در عین حال سخنگوی ارتش پاکستان اعلام کرد جنگنده های هندی در نیمه شب حریم هوایی پاکستان را در امتداد خط کنترل مرزی نقض کردند و با مشاهده واکنش سریع جنگنده های پاکستانی به سرعت مجبور به ترک منطقه شدند.
سیام**۲۰۲۱**
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *