وزیر ارتباطات کاهش پهنای باند اینترنت را تکذیب کرد

صافی نیوز / وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تکذیب ادعای کاهش پهنای باند اینترنت گفت: ارتباطات تلفن همراه کشش ندارد و توسعه پیدا نکرده و ارتباطات سیار مبتنی بر واگذاری فرکانس محدودیت دارد.

به گزارش صافی به نقل از مهر، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران در رابطه با کندی اینترنت به دلیل کاهش پهنای باند، اظهار کرد: تکذیب می‌کنم که پهپاد باند کشور را کاهش داده‌ایم. به اندازه نیاز کشور پهنای باند تأمین می‌شود. کندی و تندی اینترنت باید ملاک باشد. مراجعی در دنیا هستند که سرعت اینترنت را سنجش می‌کنند، روز گذشته اعلام شد رتبه ایران حتی یک پله افزایش داشته و به رتبه ۷۳ رسیده است.

وی عنوان کرد: در حوزه ارتباطات ثابت به شدت مشکل داریم و این مشکل به امروز و دیروز تعلق ندارد. سرعت میانگین ما در این حوزه حدود ۱۰ است در حالی که این سرعت در جهان ۶۰ است و رتبه ایران ۱۴۴ است.

وزیر ارتباطات با اشاره به افزایش تقاضای روز به روز در حوزه موبایل تصریح کرد: ارتباطات تلفن همراه کشش ندارد و توسعه پیدا نکرده است، البته ما فرکانس‌های جدید را به اپراتورها واگذار کرده‌ایم. ارتباطات سیار مبتنی بر واگذاری فرکانس محدودیت دارد و پهنای باند مشخصی دارد.

زارع پور افزود: راهکار اساسی حل مشکل سرعت اینترنت، ارتباطات ثابت پر سرعت مبتنی بر فیبر نوری است که دیروز با ۹ اپراتور تفاهم‌نامه امضا کردیم و ۸/۵ میلیون پورت به آنها دادیم تا اجرا کنند. بسته حمایتی خوبی برای کسانی که در این زمینه راه اندازی پورت فیبر نوری فعالیت کنند، تهیه شده است و دولت تقریباً از یک سوم درآمد خود در این زمینه صرف نظر کرده تا این پروژه شتاب بگیرد و سرعت آن به گیگ برسد.

وی در پایان تاکید کرد: تست سرعتی که دیروز در بوشهر انجام شد حدود ۹۰۰ مگابیت بر ثانیه بود یعنی نود برابر آنچه اکنون مردم تجربه می‌کنند. قبلاً در قم، مشهد و رشت هم تست کرده‌ایم.

انتهای پیام/