وزیر فرهنگ درگذشت مشایخی را تسلیت گفت

صافی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سه شنبه شب در پیامی درگذشت زنده یاد جمشید مشایخی هنرمند مردمی و پیشکسوت عرصه سینما و تلویزیون را تسلیت گفت.

در پیام تسلیت سید عباس صالحی آمده است: این چهره ماندگار و برجسته بازیگری در بیش از شش دهه فعالیت حرفه‌ای خود، در نقش هایی متفاوت و اثرگذار، خاطرات فراوانی در ذهن و ضمیر مردم عزیز کشورمان به یادگار گذاشت و همواره در کنار مردم و برای مردم ایفای نقش می کرد.

وی دراین پیام فقدان این هنرمند محجوب و محبوب را به همه علاقه مندان وی و اهالی فرهنگ و هنر و نیز خانواده گرامی آن مرحوم بویژه فرزندان عزیزش صمیمانه تسلیت گفت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه این پیام گفت ، از خداوند متعال در ایامی که شمیم بعثت نبوی در بهار طبیعت جسم و جان ما را عطرآگین کرده، برای روح آن عزیز از دست رفته آرامش ابدی و علو درجات و برای بازماندگان معزز صبر و شکیبایی آرزو می کنم.

 جمشید مشایخی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون سه شنبه شب ساعت ۲۱ در سن ۸۵ سالگی براثر کهولت سن و بیماری در بیمارستان عرفان درگذشت.

جمشید مشایخی ۶ آذر ۱۳۱۳ در تهران متولد شد. او دارای تحصیلات ناتمام در رشته تئاتر و دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر است.

در سال ۱۳۳۶ به استخدام اداره تازه تأسیس هنرهای دراماتیک درآمد و به عنوان بازیگر کار خود را در برنامه نمایشی کانال سوم غیر دولتی آغاز کرد و با ایفای نقش در فیلم کوتاه « جلد مار » هژیر داریوش به همراه فخری خوروش جلوی دوربین رفت.

استاد مشایخی با نمایش «وظیفه پزشک» بازیگری‌ را آغاز کرد و در سال ۱۳۴۴ با فیلم «خشت و آینه» وارد سینما شد.

او در واقع کار حرفه ای خود را از سال ۱۳۴۹ به طور رسمی شروع کرد.

انتهای پیام/