واعظی:

وضعیت سراوان آرام است

صافی نیوز / رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به اختلاف ایجاد شده بین مجلس و دولت در ماجرای اجرای قانون راهبردی لغو تحریم‌ها گفت: شرایطی که به وجود آمد در شأن مجلس و نظام نبود، ما از اول به مجلس گفتیم با هم تعامل کنیم الان هم با اینکه دیر هنگام است اما ما آماده تعامل هستیم.

به گزارش صافی به نقل از فارس، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور، صبح امروز (چهارشنبه ۶ اسفند) در جلسه هیأت دولت و در جمع خبرنگاران گفت: از روز پنجم اسفندماه بر اساس قانون ما پروتکل الحاقی را متوقف کردیم، لذا طبیعی است که این موضوع نه برای آژانس و نه برای اعضای برجام خوشایند نیست و ابراز تأسف کردند، اما این قانونی بود که دولت هم مصمم به اجرای آن بود.
وی ادامه داد: اجرای قانون مجلس برای آنها هم که تعهدات خود را انجام ندادند پیامد دارد. آن‌ها اگر می‌خواهند همه چیز به روال صحیح برگردد لازمه اش این است که به تعهدات خود پایبند باشند و تحریم هایی که در دوران ترامپ گذاشته شده هم برگردد. در این صورت ما هم برمی‌گردیم. مهم این است که ما باید از منافع برجام برخوردار شویم.
واعظی تصریح کرد: انتظار ما از مجلس این بود که اگر می خواهند تعامل کنند قبل از آنکه در مجلس به دولت و مسولین توهین کنند و عملاً صدای مخالف را به بیرون فرستادند با مسولین (دولتی) مذاکره می‌کردند. ما مصمم به اجرای قانون بودیم.
وی با بیان اینکه شرایطی که به وجود آمد در شأن مجلس و نظام نبود، گفت: بر این اساس بعد از اینکه مقام معظم رهبری تذکر دادند، گفتند بیایید با هم تعامل کنیم. ما که از اول این مجلس گفتیم با هم تعامل کنیم. الان هم با اینکه دیر هنگام است اما ما آماده تعامل هستیم. سخنان رهبری آویزه گوش باشد تا پس از هر اشتباه دنبال اصلاح نباشند.
واعظی درباره حوادث سراوان گفت: وزارت اطلاعات گزارشی در این زمینه به دولت ارائه داده است.
وی ادامه‌داد: پیش‌تر اقدامات رسمی از ناحیه مردم تحت عنوان طرح رزاق برای انتقال سوخت صورت گرفته است که متاسفانه گویا افراد دیگری هم خودشان در این طرح دخیل کردند و سوخت را از معابر دیگری منتقل می‌کردند.
واعظی افزود: نتیجه این اقدامات بروز درگیری در سمت پاکستان شد که همین درگیری به داخل مرز ما کشیده شد و نتیجه آن اخباری است که شنیده شده است. در تماسی که با استاندار سیستان داشتم گفتند وضعیت آرام است.