وعده رئیس سازمان انرژی اتمی به مقامات و تصمیم سازان ارشد نظام

صافی نیوز / رئیس سازمان انرژی اتمی در پانزدهمین سالگرد روز ملی فناوری هسته‌ای با بیان اینکه پس از تصویب قانون مجلس و اجرای دقیق مفاد آن این حقیقت بر همگان هویدا شد که زیرساخت‌های این صنعت ملی با وسواس بسیار حفظ شده، گفت: چنانچه مقامات و تصمیم سازان ارشد نظام امری را به مسئولان صنعت هسته‌ای تفویض کنند در زمانی کوتاه هنگامه‌ای عظیم به پا خواهد شد.

به گزارش صافی به نقل از فارس، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی امروز (شنبه) در پانزدهمین سالروز ملی فناوری هسته‌ای طی اظهاراتی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انرژی هسته‌ای، عنوان کرد: خوشبختانه در حال حاضر به رغم همه محدودیت‌ها و فشارهای ناشی از اعمال تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه از سوی بدخواهان ایران اسلامی، طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در حوزه‌های متعدد علوم و فنون هسته‌ای با قدرت و صلابت مورد پیگیری قرار گرفته است.

رئیس سازمان انرژی اتمی بیان کرد: پس از تصویب قانون و اجرای دقیق مفاد آن این حقیقت بر همگان هویدا شد که زیرساخت‌های این صنعت ملی با وسواس بسیار حفظ شده و چنانچه مقامات و تصمیم سازان ارشد نظام امری را به مسئولان صنعت هسته‌ای تفویض کنند در زمانی کوتاه هنگامه‌ای عظیم به پا خواهد شد.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: معرفی ۱۳۳ دستاورد در حوزه‌های مختلف در بخش صنعت، سلامت و کشاورزی گواهی روشن بر این مدعاست که این کاروان را سر باز ایستادن نیست.

صالحی به چند نمونه از این دستاوردها اشاره کرد از جمله تولید سانتریفیوژ مورد نیاز مرکز انتقال خون، تولید صنعتی تیتانیوم گرید پزشکی مورد استفاده در ساخت ایمپلنت‌های کاشتنی در بدن انسان و تولید چند رادیوداروی جدید.

وی به عزم راسخ متخصصان حوزه علوم و فنون هسته‌ای در کوانتوم اشاره کرد و گفت: یکی از ثمرات دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته‌ای، سرریز دانش هسته‌ای و زمینه سازی برای شکوفایی دیگر صنایع راهبردی و علوم راهبردی در ایران اسلامی است.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: بر سر آن هستیم که طبق پایبندی به قوانین و تعهدات بین‌المللی و تعامل با جهان بر اساس سه مولفه عزت، حکمت و مصلحت بر توفیقات و دستاوردهای خود بیفزایم.

اورژانس پرتویی سوانح و سوختگی اراک از جمله مواردی است که امروز مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/