امام جمعه موقت همدان:

وعده گوش‌مالی تروریست‌های جنایتکار با حمله موشکی سپاه به شایستگی محقق شد

صافی - امام جمعه موقت همدان با اشاره به حادثه تروریستی اهواز که موجب به خاک و خون کشیده شدن مردم بی دفاع شد، گفت:وعده گوش‌مالی تروریست‌های جنایتکار، با حمله موشکی سپاه به شایستگی محقق شد.

حجت‌الاسلام محمد جوادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه همدان با اشاره به آیات قرآن کریم تقوا را مایه نجات انسان‌ها در دنیا و آخرت بیان کرد، و اظهار داشت: ملبس بودن به تقوا سعادت انسان را تضمین می‌کند.

وی با تسلیت سالروز شهادت امام سجاد (ع) افزود: درخصوص تاریخ شهادت امام زین العابدین سه تاریخ نقل شده است که یکی از آنها همین روز 25 محرم الحرام است.

امام جمعه موقت همدان با اشاره به روایتی از امام سجاد (ع) گفت: در بیانات ایشان آمده است “که خداوندا به من عمری کرامت کن که آن عمر صرف در راه تو شود و خواسته‌های تو از من تامین شود و هنگامی که عمر من مورد سوء استفاده شیطان قرار گرفت و از لحظات عمر من شیطان استفاده کرد آن لحظه مرا قبض روح کن تا مورد سوء استفاده شیطان قرار نگیرم”.

وی افزود: اگر عمر انسان در راه رضای خدا و انجام وظیفه حق‌تعالی طی شود هزار سال عمر هم کم است چراکه این عمر برای دنیا و آخرت بهترین توشه است اما اگر این عمر در راه طاعت شیطان و هوای نفس سپری شود عمر هرچه کمتر باشد بهتر است چراکه پیوسته انسان در خسران و زیان است.

جوادی با اشاره به دوران زندگی امام سجاد(ع) اظهار داشت: حدود 35 سال از عمر شریف آن امام همام پس از واقعه عاشورا گذشت که باید همگان دقت و مطالعه کنند که در طول این مدت امام سجاد مهمترین اموری را که انجام دادند چه بود و از آنها برای زندگی خود درس بگیرند.

وی گفت: از مهمترین اموری که امام سجاد (ع) پس از واقعه عاشورا توجه قرار داد عبارت بود از پرداختن به دعا و مناجات با خداوند متعال و بیان نکات مهم اخلاقی واجتماعی در این قالب که گنجینه ای ارزشمند برای همگان است و در کتاب صحیفه سجادیه گردآوری شده است.

امام جمعه موقت همدان بیان کرد: صحیفه سجادیه هم راز و نیاز با خداوند است هم مهمترین درس‌های زندگی برای مسلمانان است و هم آموزش چگونه دعا کردن و چه چیز را از محضر خداوند طلب کردن است.

وی افزود: بکاء و گریه کردن در محضر خداوند متعال از دیگر امور مورد توجه در زندگی امام سجاد بود اما نه گریه‌ای معمولی، بلکه گریه‌هایی سیاسی که برای جلوگیری از فراموشی نهضت خونین عاشورا در اذهان مردم بود.

جوادی با بیان اینکه امام سجاد(ع) در قالب احادیث گنجینه‌ای بسیار ارزشمند از مسائل دینی ، فقهی و معرفتی را برای هدایت جامعه اسلامی و مسلمانان به یادگار گذاشته است، افزود: امام سجاد(ع) به مسئله کمک به فقرا و مستمندان در پنهانی و نیز مبارزه با ظلم و ستم جباران و حاکمان وقت نیز بسیار اهتمام و توجه داشت.

امام جمعه موقت همدان در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به قرار داشتن در هفته نیروی انتظامی ضمن قدردانی از حافظان نظم و امنیت در جامعه، گفت: کاری که پرسنل عزیز نیروی انتظامی انجام می‌دهند بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به حادثه تروریستی اهواز که موجب به خاک و خون کشیده شدن مردم بی دفاع شد، اظهار داشت: همانطور که رهبر انقلاب وعده دادند به همت سپاه پاسداران و نیروهای مسلح کشور پاسخ دندان شکن و گوشمالی مناسب به این افراد جنایتکار داده شد و 40 نفر از سرکردگان اینان به هلاکت رسیدند که این حرکت شایسته جای قدردانی دارد.

جوادی همچنین با اشاره به رزمایش بزرگ بسیج در سراسر کشور و اجتماع عظیم و دشمن شکن بسیجیان در استادیوم یکصد هزار نفری آزادی، سخنان مقام معظم رهبری در این همایش بزرگ را حاوی نکاتی بسیار مهم دانست و از صدا و سیما خواست تا در بخش‌های مختلف این سخنان و رهنمودها بازپخش شود و مورد استفاده و بهره‌برداری مردم و مسئولان قرار گیرد.