وقوع اولین حادثه چهارشنبه سوری؛ مصدومیت دو کودک ۱۰ و ۱۱ ساله

صافی نیوز / سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع اولین حادثه چهارشنبه سوزی در تهران خبر داد.

به گزارش صافی به نقل از ایسنا، سید جلال ملکی در این باره اظهار کرد: ساعت ١٩:۵١ روز جاری (جمعه ۲۹ بهمن ) یک مورد حادثه انفجار ناشی از مواد محترقه در یک منزلی در تهرانپارس، خیابان استخر به سامانه ١٢۵سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد که بلافاصله پس از آن ایستگاه شماره ۵٧ به محل حادثه اعزام شد.

وی با بیان اینکه در مدت زمان سه دقیقه نیروها به محل رسیدند، گفت: همکاران مشاهده کردند که حادثه در یک منزل دو طبقه رخ داده است. بر اساس مشاهدات آتش نشانان در قسمت ورودی ساختمان، دو پسر حدودا ١٠،١١ ساله متاسفانه مشغول ترکیب اکلیل سرنج بودند که به یکباره انفجاری رخ می دهد. خوشبختانه حجم مواد کم بوده و آنقدری نبوده که موجب شعله وری یا تخریب و خسارت به ساختمان شود اما هر دو نفر از ناحیه سر، صورت و چشم ها دچار مصدومیت شده بودند.

ملکی ادامه داد: عوامل اورژانس نیز در محل حاضر شدند و به وضعیت این دو کودک رسیدگی کردند.

وی افزود: محل ایمن سازی شده و تا دقایق دیگر همکاران محل را به مالکان تحویل خواهند داد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران اظهار کرد: حدود یک‌ماه تا شب چهارشنبه سوری باقی مانده است البته امسال نیز با اوج‌گیری کرونا توقع داریم که همکاران و شهروندان مثل دو سال گذشته همکاری لازم را برای جلوگیری از شیوع بیشتر داشته باشند.

وی ادامه داد: اینکه یک ماه مانده، اما شاهد این حوادث هستیم و این خبر خوبی نیست. از بزرگتر های خانواده تقاضا داریم که بیش از پیش مراقب رفتار فرزندان خود باشند. بهتر است که والدین فرزندان خود را نسبت به خطرات استفاده از این وسایل آگاه کنند.

ملکی گفت: بر اساس آنچه که تا کنون به آتش نشانی اعلام شده است این اولین حادثه چهارشنبه سوری سال جاری است.

انتهای پیام/