پاسخ حجتی درمورد صیادی در دریای عمان ؛مجلس قانع نشد

تهران-ایرنا- وزیر جهادکشاورزی امروز نتوانست مجلس را درمورد ایجاد اختلال در صیادی در آب های دریای عمان قانع کند اما درپاسخ به سوال نماینده رودسر درخصوص ساماندهی محصولات کشاورزی این نماینده قانع شد. به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی امروز برای پاسخ به سوال فاطمه ذوالقدر و ۳۹ نماینده دیگر و […]

تهران-ایرنا- وزیر جهادکشاورزی امروز نتوانست مجلس را درمورد ایجاد اختلال در صیادی در آب های دریای عمان قانع کند اما درپاسخ به سوال نماینده رودسر درخصوص ساماندهی محصولات کشاورزی این نماینده قانع شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی امروز برای پاسخ به سوال فاطمه ذوالقدر و ۳۹ نماینده دیگر و همچنین سوال اسدالله عباسی نماینده املش و رودسر در جلسه علنی امروز – یکشنبه – مجلس حضور یافت.
سوال ذوالقدر در مورد ایجاد اختلال در فعالیت و زندگی صیادان ایرانی در آب های دریای عمان به واسطه قرارداد رسمی بلند مدت سازمان شیلات با کشتی های چینی برای صید در عمق ۲۰۰ متری دریای عمان بود.
ذوالقدر در هنگام سخنرانی خود فیلمی از صید غیر قانونی در دریای عمان در مجلس پخش کرد.
وی نهایتا اعلام کرد که از پاسخ های وزیر جهاد کشاورزی قانع نشده و آن را به رای مجلس گذاشت، نمایندگان با ۴۲ رای موافق، ۱۴۹ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از ۲۱۶ نماینده حاضر از پاسخ های وزیر جهاد کشاورزی قانع نشدند.
فاطمه ذوالقدر نماینده تهران در طرح سوال خود گفت: صید بی رویه انواع گونه های ماهی توسط صیادان صنعتی با شناورهای ترال، آسیب های اجتماعی، زیست محیطی و اقتصادی بسیاری را برای سرمایه ملی کشور و معیشت صیادان سنتی ایجاد کرده است.
وی تصریح کرد: مطالبه ای که امروز داریم مطالبه ای ملی است، چرا که بین آنچه که هدف تعریف شده و آنچه که در عمل شاهد آن هستیم فاصله ای بسیار وجود دارد فاصله ای که در آن مشکلات معیشت و امرار معاش صیادان سنتی و بیکاری آنها و غارت سرمایه های ملی کشور و عدم تولید و خودکفایی را می بینیم.
وی اظهار داشت: مطالبه امروز مطالبه نسل حاضر و نسل آینده این کشور است که این مشکل با صدور مجوزهای بی رویه در صیادی ترال سرمایه کشور و زیست بوم دریایی را مورد هجوم قرار داده است، رفع شود.
** نماینده رودسر از پاسخ های حجتی درباره ساماندهی محصولات کشاورزی قانع شد
اسدالله عباسی نماینده رودسر از پاسخ های محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی درباره ساماندهی محصولات کشاورزی قانع شد.
به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، حجتی برای پاسخ به سه سوال نماینده رودسر در مورد علت عدم ساماندهی محصولات کشاورزی، نقش وزیر و معاونانش در شرکت های اقماری و علت بدون حقوق و بیمه بودن ناظرین کشاورزی در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی حضور یافت.
عباسی نماینده رودسر اظهارداشت: وزیر جهاد کشاورزی هیچ برنامه ای برای ساماندهی محصولات کشاورزی به غیر از گندم ندارد، این در حالی است که ما شاهدیم در سال هایی که افزایش تولید داریم با فاسد شدن محصولات کشاورزی رو به رو بوده ایم.
وی تصریح کرد: وزیر جهاد کشاورزی نظارتی بر شرکت پشتیبانی امور دام، شرکت بازرگانی دولتی و سازمان تعاون روستایی ندارد و این مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: به علت فقدان آمادگی لازم در سازمان ها و شرکت های زیر مجموعه در مقابله با حوادث و بیماری های دامی مثل عدم مهار بیماری آنفولانزا تاکنون ۱۳ تا ۱۴ میلیون قطعه مرغ معدم شده اند لذا این وضعیت بسیار نگران کننده است.
پس از اظهارات وزیر جهاد کشاورزی، عباسی اعلام کرد: از پاسخ های وزیر قانع نشده است اما پاسخ را به رأی نمی گذارد.
سیام*۹۱۲۱**۱۰۵۸**۱۳۳۶
انتهای پیام/