وحیدی:

پاسخ طرف طالبانی که درگیری را آغاز کرده بود به شکل مقتضی داده شد

صافی نیوز / وزیر کشور درباره تنش مرزی ایران و افغانستان و ارزیابی های صورت گرفته، گفت: این درگیری،درگیری مختصری بود و در ادامه برطرف شد و مذاکرات هم با طرف طالبانی صورت گرفت. در حال حاضر ما مشکلی نداریم و نقطه مرزی برای تردد باز بوده و در آرامش قرار دارد.

به گزارش صافی، احمد وحیدی در گفت و گو با خانه ملت، در زمینه های تنش های مرزی ایران و افغانستان و ارزیابی های صورت گرفته، گفت: یک تیراندازی مرزی در مرز از طرف مرزداران افغانستانی صورت گرفت و طبیعتا پاسخ آنها هم به شکل مقتضی داده شد.

وی با بیان اینکه این درگیری،درگیری مختصری بود، بیان کرد: این درگیری در ادامه برطرف شد و مذاکرات هم با طرف طالبانی صورت گرفت. در حال حاضر ما مشکلی نداریم و نقطه مرزی برای تردد باز بوده و در آرامش قرار دارد.

وزیر کشور در ادامه با اشاره به آخرین اقدامات در زمینه حقابه هیرمند،بیان کرد: پیش تر مسئولان مختلفی در زمینه حقابه هیرمند صحبت کرده اند. از این رو ما منتظر آن تیم مشترکی هستیم که به اتفاق طالبان و نیروهای ایرانی و متخصص تشکیل شود تا این تیم وضعیت آب را در سدهای منطقه بررسی کنند و ببیند در حال حاضر با توجه به حقابه ایران، وضعیت فعلی چگونه است .

وی ادامه داد: اگر آب در سدها موجود بود، طرف طالبانی باید سهم ایران را بدهد و اگر نبود این مسئله باید برای ما روشن شود چراکه متخصصین ما معتقدند در این سدها آب موجود است اما طرف طالبانی می گوید که آب موجود نیست. با این حال تشکیل کمیته مشترک از سمت ما پیش بینی شده و این کمیته باید تشکیل و از محل مذکور بازدید کنند. به هر حال طالبان باید این موضوع را سامان دهد.

انتهای پیام/