پالایشگاه ستاره خلیج فارس نماد تکیه بر تخصص داخلی است

تهران- ایرنا- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: پالایشگاه ستاره خلیج فارس نماد تکیه بر دانش و تخصص داخلی و فرهنگ و روحیه بسیجی است. به گزارش ایرنا از قوه قضاییه محمدباقر الفت روز جمعه در حاشیه بازدید از پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت: متخصصان توانمند داخلی با همت والا و […]

تهران- ایرنا- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: پالایشگاه ستاره خلیج فارس نماد تکیه بر دانش و تخصص داخلی و فرهنگ و روحیه بسیجی است.

به گزارش ایرنا از قوه قضاییه محمدباقر الفت روز جمعه در حاشیه بازدید از پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت: متخصصان توانمند داخلی با همت والا و تلاش خالصانه خود، توانستند فعل ما می‌توانیم را به بهترین شکل ممکن صرف کنند و به لطف خدا فاز‌های مختلف این پالایشگاه را یکی پس از دیگری افتتاح کنند.
وی به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و در راستای حمایت از تولید ملی، به همراه رئیس کل دادگستری استان هرمزگان و جمعی از مسئولان قضایی از بخش‌های مختلف پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان «بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان» و طرح توسعه فاز سوم این پالایشگاه بازدید کردند.
محمدعلی دادور مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس گفت: خودکفایی در امر تولید فرآورده‌های نفتی به ویژه فرآورده استراتژیک بنزین، پالایش ۳۶۰ هزار بشکه در روز میعانات گازی و استمرار عملیات برداشت گاز غنی از میدان گازی مشترک پارس جنوبی از اهداف ماست و لحظه‌ای از تلاش دست برنخواهیم داشت.
وی ضمن قدردانی از حمایت‌های دستگاه قضایی در روند ساخت و توسعه پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس اضافه کرد: ما کیفیت را فدای کمیت نخواهیم کرد و محصولاتمان مطابق استاندار‌های کیفی اروپا تولید خواهد شد.
دادور اضافه کرد: هدف ستاره خلیج فارس جلوگیری از صادرات مواد خام و تبدیل آن به فرآورده‌های با ارزش‌تر است و این مساله می‌تواند به اشتغال‌زایی گسترده در استان هرمزگان و کشور بیانجامد.
پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان در زمینی به مساحت ۷۰۰ هکتار در ضلع غربی پالایشگاه بندرعباس ساخته شده و ظرفیت این پالایشگاه ۳۶۰ هزار بشکه میعانات گازی است که در قالب سه فاز ۱۲۰ هزار بشکه‌ای در نظر گرفته شده است.
اجتمام*۱۰۰۳*
انتهای پیام/