پایان دور ششم المپیاد جهانی شطرنج/ شکست تیم پسران مقابل چین و برتری تیم دختران مقابل چک

صافی - در پایان دور ششم مسابقات شطرنج المپیاد جهانی باتومی تیم ملی پسران مقابل چین شکست خورد و تیم ملی دختران مقابل جمهوری چک به برتری رسید.

دور ششم مسابقات شطرنج المپیاد جهانی برگزار شد که تیم ملی مردان ایران مقابل چین با نتیجه ۱.۵ بر ۲.۵ مغلوب شد. در این دور پرهام مقصودلو، پویا ایدنی و علیرضا فیروزجا مقابل شطرنج‌بازان چینی به تساوی رسیدند و محمدامین طباطبایی شکست خورد.

اما تیم ملی دختران ایران مقابل تیم جمهوری چک با نتیجه ۳ بر یک به برتری رسید. ساراسادات خادم‌الشریعه و مبینا علی‌نسب مقابل حریفانشان به برتری رسیدند و مطهره اسدی و میترا حجازی‌پور به تساوی بسنده کردند.

اکنون تیم دختران ایران با ۱۷ امتیاز در رده دهم و تیم پسران با ۱۷ امتیاز در رده بیست‌ودوم قرار دارد. دور هفتم این رقابت‌ها فردا ساعت ۱۴:۳۰ برگزار می‌شود که تیم ملی دختران ایران در این دور به مصاف هلند و تیم ملی پسران ایران به مصاف دومینیکن خواهد رفت.

چهل و سومین دوره مسابقات شطرنج المپیاد جهانی از دوم تا ۱۳ مهر به میزبانی باتومی گرجستان در یازده دور برگزار می‌شود که تیم ملی ایران با ۱۰ شطرنج‌باز در این رقابت‌ها در قالب دو تیم حضور دارد.