پای کرونای انگلیسی به لرستان هم باز شد

صافی نیوز / استاندار لرستان از مشاهده کرونای انگلیسی در لرستان خبر داد و بیان کرد: متاسفانه کمتر از ۷۰ درصد مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و این بسیار خطرناک است.

به گزارش صافی به نقل از تسنیم، سیدموسی خادمی ظهر امروز در رابطه با مصوبات جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهارداشت: در جلسه امروز موضوع شیوع سریع و فزاینده کرونا از نوع ویروس انگلیسی در استان خوزستان مهمترین بحث بود.
وی افزود: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از ترددهای استان خوزستان از مسیر استان لرستان انجام می‌شود و ارتباطات مردمی بین دو استان بسیار زیاد است در جلسه امروز به طور خاص روی استان لرستان تاکید شد.
استاندار لرستان از مشاهده ویروس کرونای انگلیسی در لرستان خبر داد و گفت: متاسفانه براساس آخرین آمار موجود چندین مورد ویروس انگلیسی از جمله دو مورد قطعی شده در لرستان به ثبت رسیده و این احتمال وجود دارد که آمار این نوع بیماران بیشار از این مقدار باشد.
وی به لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید و عنوان کرد: از آنجا که میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان لرستان کمتر از ۷۰ درصد شده است که این موضوع بسیار خطرناک است.
ادمی به لزوم مراقبت‌ها و تشدید کنترل‌ها در استان تاکید و بیان کرد: کنترل‌ها از هفته قبل در استان شروع کرده‌ایم و با جدیت و تلاش نیروی انتظامی و مجموعه های فرمانداری از سمت خوزستان ادامه می‌دهیم.
وی تصریح کرد: درصورتی که مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند، از ماسک استفاده کنند و در مراسمات عزاداری و عروسی به شکل انبوه شرکت نکنند می‌توانیم سال نو را با آرامش آغاز کنیم در غیر این صورت به طور یقین در عید مردم دچار مشکل می‌شوند.
استاندار لرستان اظهارداشت: در بحث اجرای محدودیت‌ها نیز فعلا براساس آئین نامه هوشمند اجرا و مسافرت به استان‌های نارنجی و قرمز ممنوع است.