پرداخت یکساله حق بیمه کارجویان سه دهک اول درآمدی به شرط اشتغال

صافی نیوز / حسب تصمیم هیأت دولت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با محوریت معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال، در نظر دارد طرح پرداخت حق بیمه بیکاران به بنگاه‌های اقتصادی را اجرا کند.

به گزارش صافی به نقل از تسنیم، یکی از طرح هایی که به منظور تحرک بخشی به بازار کار اجرا می شود طرح مشوق بیمه ای است.

هدف طرح مشوق بیمه ای، تحرک بخشی به بازار کار ایران بوده و افراد، جهت ورود به سامانه مشوق بیمه ای، می توانند از نشانی اینترنتی سایت moshavegh.mcls.gov.ir، اقدام نمایند.

به دلیل شیوع کرونا در تمامی کشور های جهان، مشکلات شغلی و مالی مختلفی برای کارفرمایان و در عین حال، کارگران و کارجویان، به وجود آمد. در همین راستا و در کشور ایران، طرحی به نام طرح مشوق بیمه ای، ایجاد شده است. هدف این طرح، تحرک بخشی به بازار کار کشور ایران، بوده و در حال حاضر، می تواند از کارفرمایان و صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده در اثر بیماری کرونا، حمایت کند.

در طرح مشوق بیمه ای، در صورتی که کارفرمایان، دانش آموختگان دارای مدرک بالاتر از لیسانس را جذب کنند، از مزایای این طرح، برخوردار خواهند شد. در راستای این طرح، این افراد، تا مدت 2 سال، از مزایای معافیت حق بیمه سهم کارفرما، بهره مند می شوند. بر اساس طرح مذکور، هزینه خاصی به مدت 2 سال، به کارگاه ها پرداخت خواهد شد.

نرخ این مشوق بیمه ای، 23 درصد از حداقل دستمزد از سوی شورای کار است که از طرف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به حساب کارفرمای کارگاه ثبت نام کرده و مشمول طرح، واریز می شود.

تا 2 بهمن ماه 1401 در سامانه مشوق بیمه ای حدود6هزار و 886 کارفرما در این سامانه ثبت نام کرده بودند, حدود 21 هزار و 974 داوطلب و 13هزار و 225 قرارداد و 3 هزار و 486 قرارداد جاری صورت گرفته بود. اما در حال حاضر بسته حمایتی دولت برای بیمه بیکاران به بنگاه های اقتصادی کمی تغییر کرده است.

انتهای پیام/