فرماندار مراغه خبر داد:

پرداخت ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به شرکت های دانش بنیان در آذربایجان شرقی

صافی نیوز / امسال ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به شرکت های دانش بنیان در آذربایجان شرقی پرداخت شده است.

به گزارش صافی، نماینده تام الاختیار استاندار آذربایجان شرقی در حوزه علم و فن آوری  در جلسه کمیته اقتصاد دانش بنیان مراغه با اعلام این خبر  گفت : این تسهیلات با سود کم واز منابع مختلف بانکی برای تجاری سازی ایده ها ، طرح ها و تولیدات شرکت های دانش بنیان وواحد های فناوری پرداخت شده است.

علی جهانگیری ، افزود :این میزان تسهیلات با پرونده  های دردست اقدام برای حمایت از شرکت های دانش بنیان استان تا پایان امسال به  ۳۰۰ میلیارد ریال افزایش می یابد.

وی با اشاره به فعالیت  ۸۲ شرکت دانش بنیان در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد : از طریق مراکز رشد ، شرکت های دانش بنیان و واحد های فناوری در استان برای حدود یک هزار نفر شغل ایجاد شده است.

جهانگیری افزود : آذربایجان شرقی ظرفیت های بالایی در صنعت ، کشاورزی و بخش های مختلف تولیدی دارد اما تعداد شرکت های دانش بنیان ایجاد شده متناسب با ظرفیت این استان نیست.

جهانگیری از ایجاد مرکز رشد در شهر های استان خبر داد و افزود : فعالیت مراکز رشد در چهار شهر مراغه ، میانه ، مرند و جلفا آغاز شده و در ۱۳ شهر دیگر  نیز مقدمات راه اندازی این مراکز برای حمایت از طرح ها و ایده های نو فراهم شده است.

فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز در این جلسه گفت : فعالیت مرکز رشد مراغه  از دو سال پیش آغاز و تاکنون چندین طرح دراین مرکز تجاری سازی شده است.

ظفر محمدی افزود : دومین مرکز رشد مراغه  برای حمایت از طرح های تحقیقاتی ، دهه فجر امسال در دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان به بهره برداری می رسد.