6:42 1403/02/14
معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار مراغه:

پزشکان سرمایه انسانی و سفیران سلامت در جامعه هستند

صافی نیوز – معاون سیاسی اجتماعی فرماندار مراغه با اشاره به جایگاه اجتماعی پزشک در عصر حاضر گفت: پزشکان سرمایه انسانی و سفیران سلامت و بهداشت در جامعه هستند.

موسی شعفی روز جمعه در آیین روز پزشک در مراغه افزود: پزشکان به عنوان بخش مهمی از نخبگان جامعه در بخش بهداشت و درمان، زمینه ساز ارتقای بهداشت و سلامت هستند.

وی ادامه داد: با توجه به حضور پزشکان متعهد و متخصص در این شهرستان، حرکت های مناسبی برای بهره مندی از این ظرفیت بزرگ اجتماعی در حال شکل گیری است.

شعفی خاطرنشان کرد: مراغه به عنوان یکی از شهرهای تاریخی کشورمان از جاذبه های بسیاری در زمینه گردشگری برخوردار بوده و از این رو با حضور و مشارکت پزشکان می تواند به قطب گردشگری سلامت نیز تبدیل شود.

وی افزود: رویکرد دولت تدبیر و امید در قبال تلاش جامعه پزشکی در بخش بهداشت و درمان، رفع دغدغه ها و مطالبات بر حق آنان است.

رئیس نظام پزشکی مراغه نیز در این آیین با انتقاد از برخی حاشیه سازی ها درباره جامعه پزشکی گفت: طرح برخی از این مباحث در راستای تامین‌منافع جناحی و انتخاباتی بوده و در صورت تداوم آن زمینه ساز چالش و وارد آمدن خدشه به وجهه پزشکان تلاشگر جامعه خواهد شد.

علی چنگیزی افزود: مطرح شدن مسائلی چون سطح درآمدی پزشکان در برخی رسانه ها بدون در نظر گرفتن تخصص و مسئولیت های سترگ جامعه پزشکی امری ناپسند بوده است.

وی با اشاره به موضوع نصب کارتخوان در مطب پزشکان ادامه داد: هم اکنون بیش از ۹۸ درصد از پزشکان این شهرستان برای رعایت حال و رفاه بیماران دارای کارتخوان هستند.

چنگیزی اعلام کرد: جامعه پزشکی هم اکنون بهترین مودیان مالیاتی بوده و همگی دارای پرونده مالیاتی هستند.

وی افزود: افزایش دو برابری ظرفیت دانشجویان رشته های پزشکی نیز با توجه به کمبودهای زیرساختی و آموزشی در آینده می تواند بخش بهداشت، سلامت و درمان جامعه را تهدید کند.

به گزارش صافی، در این آیین از پزشکان و داروسازان نمونه شهرستان تجلیل شد.

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}